جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۸

انیمیشن‌های آموزشی در ۲ دقیقه‌؛

شکرستانی ها به سراغ موضوع کرونا می روند

شکرستان

سینماپرس: تهیه کننده انیمیشن «شکرستان» گفت: نیمی از این انیمیشن‌ها با موضوع سلامت خانواده، سلامت فرد و سلامت روان، رعایت کردن مسائل بهداشتی و ... است.

به گزارش سینماپرس، «مسعود صفوی» تهیه کننده انیمیشن «شکرستان» در گفت و گو با فارس، ‌درباره تولید انیمیشن های جدید شکرستان گفت: سال گذشته و بعد از شیوع کرونا در ایران مرکز صبا به ما سفارش تولید انیمیشن های دو دقیقه ای شکرستان را داد که در مورد یک موضوع آموزشی یا بهداشتی بود.

وی ادامه داد: این انیمیشن ها با موضوع کرونا آغاز شد و در چند قسمت ابتدایی صرفا به کرونا و اقدامات پیشگیرانه برای مبتلا نشدن به آن پرداختیم. توصیه های وزارت بهداشت به مردم، اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، ماسک زدن و ... از این موارد بود.

این تهیه کننده همچنین افزود: ده قسمت ابتدایی در اسفند ماه آماده و عید نوروز امسال پخش شد و بعد از آن قرار شد در کنار تولید انیمیشن های ۱۵ دقیقه ای، انیمیشن های دو دقیقه ای شکرستان نیز تولید شود.

صفوی ادامه داد: تا الان حدود ۱۰۰ قسمت دو دقیقه ای تولید کردیم که تنها ۲۰ قسمت آن به پخش رسیده است و در ۲۵ قسمت صرفا به موضوع کرونا پرداختیم و مابقی شامل موضوع های دیگر از جمله تربیتی سرگرمی و ... بود.

وی همچنین در ادامه بیان داشت: نیمی از این ۱۰۰ قسمت با موضوع سلامت خانواده، سلامت فرد و سلامت روان، رعایت کردن مسائل بهداشتی و ... است. مابقی هم موضوع های اجتماعی و روزمره و سرگرمی است.

این تهیه کننده در پایان نیز افزود: آنطور که شنیدم سازمان صداوسیما قرار است روی پخش انیمیشن های دو دقیقه ای شکرستان در فضای مجازی اقدام کند.

به گزارش فارس، مجموعه انیمیشنی «شکرستان» با بیش از ۱۸۰ شخصیت تولید و پخش شد. همهٔ داستان‌های این سریال در یک شهر قدیمی و خیالی روی می‌دهد. هر قسمت داستانی مجزا دارد که مردم شکرستان بنا به نیازهای دراماتیک هر قصه، در هر قسمت نقشی متفاوت برعهده می‌گیرند و داستان را رقم می‌زنند.

بهلول، پادشاه و وزیر، قاضی، اسکندر، ننه قمر، خواجه فرزان، خواجه اقبال، ‌ برزو، صمد و ... از شخصیت‌های این مجموعه انیمیشن بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.