یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۸

خداحافظی «سلیم غفوری» با شبکه مستند؛

سرپرست جدید شبکه افق رسما معارفه شد

سلیم غفوری

سینماپرس: دکتر پورحسین در جلسه معارفه سرپرست شبکه افق گفت: از غفوری که شبکه مستند را در اوج تحویل داد انتظار می رود در جایگاه جدید برای انتقال گفتمان ناب انقلاب هنرمندانه و اثرگذارتر اقدام کند.

به گزارش سینماپرس، مشاور عالی معاون سیما افزود: شبکه افق، شبکه ای است که بر پایه گفتمان انقلاب، دفاع مقدس و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی برنامه سازی می کند و انتظارات از این شبکه بالا ست.

وی با توجه به تغییرات جدید مدیریتی در شبکه افق خاطرنشان کرد: دکتر غفاری یک مدیر پژوهشگر و اهل فکر هستند که با شخصیت والایی که از ایشان سراغ داریم رسانه همچنان از مشاوره های فکری ایشان بهره خواهد برد.

پورحسین مشاور عالی معاون سیما با اشاره به بالندگی و موفقیت شبکه مستند در مدت حضور غفوری گفت: شبکه مستند، شبکه ای مطرح است و در ماه های اخیر از رشد قابل توجه مخاطبان برخوردار بوده است.

وی با اشاره به اینکه سلیم غفوری شبکه مستند را در دوران اوج تحویل داد افزود: در این مدت جهش مطلوب در شبکه مستند داشته ایم و این مسیر ارتقا به طور کامل مشهود بوده و برگزاری چندین دوره جشنواره مستند از دیگر این مصداق ها ست.

وی افزود: از سکان دار جدید شبکه افق انتظار می رود در ادامه تلاش های مدیران پیشین این شبکه، برای برنامه سازی های مبتنی بر گفتمان انقلاب، دفاع مقدس تاکید بیشتری داشته باشد و در طراز باقی بماند و پیام و محتوا را هنری تر ارائه کند.

پورحسین تاکید کرد: در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و پویایی بیشتر باید از حالت مستقیم گویی فاصله گرفت و بیش از پیش ابزار هنر را به خدمت گرفت.

سلیم غفوری در این جلسه ضمن قدردانی از زحمات جلال غفاری مدیر پیشین شبکه افق گفت: موفقیت این شبکه حاصل تلاش و دلسوزی های مدیران این مجموعه است و امیدوارم با اعتمادی که معاون محترم سیما به اینجانب داشته بتوانیم مفاهیم ناب گفتمان انقلاب اسلامی را اثرگذارتر به گوش مردم برسانیم.

وی ادامه داد: نگاهمان در شبکه افق محدود به مخاطب خاص نیست و برای اینکه بتوانیم رسالت رسانه ای خود را در حوزه گفتمان انقلاب و بیان آرمان های نظام و شعائر اسلامی بیان کنیم باید برای مخاطب عام هم برنامه سازی کنیم و از دیگر ساختارهای جذاب تلویزیونی بهره ببریم.

مدیر پیشین شبکه افق در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از اقدام های انجام شده در شبکه در دوره تصدی خود گفت: دستاوردهای شبکه در گرو تلاش همکارانم بوده و اینجا لازم است ضمن طلب حلالیت از تلاش هایشان قدردانی کنم.

جلال غفاری رهبر معظم انقلاب را بزرگ‌ترین سلحشور رسانه‌ای در دوران کنونی برشمرد و افزود: ایشان بارها بر خط شکنی رسانه‌ای تاکید کرده‌اند و اصل مطلب را بیان کرده‌اند، بنابراین لازم نیست مدام به تفسیر و توضیح کلام ایشان بپردازیم زیرا به صراحت مطالباتی دارند که وظیفه ما، تلاش در راستای تحقق آنهاست.

وی ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب، کار در تلویزیون نیازمند دو بال هنر و پژوهش است، در واقع بدون در نظر گرفتن این دو ابزار مهم، نمی‌توان به هدف دست یافت.

غفاری قدیر با اشاره به تاکید رئیس سازمان صدا و سیما مبنی بر کیفی‌سازی تولید در رسانه ملی عنوان کرد: واقعیت این است که اگر از قدرت تلویزیون به درستی استفاده کنیم، می‌توانید تاثیرگذاری بالایی هم بر جامعه داشته باشیم و مدیریت هنری و فرهنگی را به طرز صحیح انجام دهیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.