یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵

به کارگردانی «رمی شای»؛

«فاجعه» فرانسه در «اَنسی» درخشید

انیمیشن «فاجعه»

سینماپرس: مهم‌ترین جشنواره سینمایی جهان در عرصه پویانمایی که برای اولین‌بار به صورت آنلاین برگزار شد برندگان خود را معرفی کرد.

به گزارش سینماپرس، شصتمین جشنواره بین‌المللی انیمیشن «اَنسی» که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار شد، شب گذشته (۲۰ ژوئن، ۳۱ خردادماه) برندگانش را از طریق کانل یوتیوب خود اعلام کرد و در نهایت انیمیشن «فاجعه» به کارگردانی «رمی شای» محصول کشور میزبان (فرانسه) جایزه کریستال بهترین انیمیشن این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داد.  
این سومین سال پیاپی است که جایزه نخست جشنواره معتبر «اَنسی» به کشور فرانسه می‌رسد و در دو سال گذشته نیز «من بدنم را از دست دادم» و «فونان» برنده این جایزه شده بودند.  
برخی از آثار بخش رقابتی جشنواره اَنسی امسال به صورت آنلاین برای مخاطبان به نمایش گذاشته شدند اما سازندگان انیمیشن «فاجعه» ترجیح دادند با بازگشایی سالن‌های سینمای این فیلم را به صورت کامل رونمایی کنند. تنها پشت صحنه‌ای ۱۷ دقیقه‌ای از مراحل ساخت این انیمیشن در پلتفرم آنلاین جشنواره به نمایش گذاشته شد.  
«بینی یا توطئه ماوریکس» ساخته «آندری کرژانوفسکی» انیمیشن‌ساز نامدار روس و برنده جایزه اول جشنواره در سال ۱۹۹۵ هم موفق به کسب جایزه هیات داوران امسال جشنواره اَنسی شد و «بکُش و این شهر را ترک کن» ساخته «ماریوش ویلژینسکی» مورد تقدر ویژه هیات داوران جشنواره قرار گرفت.  
همچنین «جنگ مورد علاقه من» محصول مشترک نروژ و لتونی به کارگردانی «ایلز بورکوفسکا یاکوبسن» به عنوان بهترین انیمیشن بخش «Contrechamp» جشنواره انتخاب شد که ویژه فیلمسازان نوظهور از سراسر جهان است.
«فیزیک اندوه» به کارگردانی «تئودور یوشف» علاوه بر کسب جایزه مهم بهترین فیلم از نگاه هیات داوران فیپرشی (انجمن بین‌المللی منتقدان فیلم)، جایزه بهترین اثر کوتاه جشنواره انسی را نیز به خود اختصاص داد. جایزه بهترین انیمیشن اول یک کارگردان هم به «شهر» ساخته «یوفان بائو» رسید.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.