چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷

ساسان سالور:

بازگشایی سینماها تنها به ضرر تهیه کنندگان است

ساسان سالور

سینماپرس: تهیه کننده فیلم سینمایی «هایلایت» گفت: واقعیت امر در قبال بازگشایی سینماها شاید کار دیگری در وضعیت فعلی نمی توان کرد اما مطمئنا درخصوص کاهش نصفِ مخاطبان سینما در زمان بازگشایی اولین کسانی که متضرر می شوند تهیه کنندگان آثار هستند.

به گزارش سینماپرس، ساسان سالور تهیه کننده فیلم سینمایی «هایلایت» در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون آخرین وضعیت اکران این فیلم سینمایی گفت: خوشبختانه صحبت‌های نهایی و برنامه ریزی‌ها به خوبی پیش رفته و اقدامات اولیه جهت تبلیغ اکران فیلم سینمایی هایلایت به صورت آنلاین صورت گرفته است، این فیلم از هفته آینده وارد چرخه اکران آنلاین خواهد شد. وی درباره پیش بینی خود نسبت به آینده سینمای کشور طی سال جاری اظهار کرد: بازگشت به حالت قبلی سینما و استقبال مردم از سینما زمان بر است، باید مردم با خیال راحت وارد سالن سینما شوند و بیماری کرونا به کمترین حد خود برسد، جامعه برای بازگشت به سینما امنیت بهداشتی نیازمند است که این اتفاق هم تنها با گذر زمان حاصل می‌شود.

تهیه کننده فیلم سینمایی «هایلایت» در همین راستا ادامه داد: پیش بینی من نسبت به بازگشت وضعیت سینماها به وضعیت قبل این است که تا پایان سال باید به جامعه و سینما فرصت دهیم، به احتمال فراوان سینما در نوروز ۱۴۰۰ به حالت قبلی خود باز خواهد گشت و غیر از این کمی خوشبینانه است.

وی درباره شیوه بازگشایی سینماها با پنجاه درصد ظرفیت سالن سینما ادامه داد: واقعیت امر شاید کار دیگری در وضعیت فعلی نمی‌توان کرد، اما در قبال کاهش نصفِ مخاطبان سینما در زمان بازگشایی اولین کسانی که متضرر می‌شوند تهیه کنندگان آثار هستند. اما بدون شک این بهترین راه ممکن بوده و طبیعتا برای این نوع بازگشایی فکر شده است، بدون شک برای نحوه بازگشایی سینماها طی ماه‌های گذشته نظرات کارشناسان جمع آوری شده و در نتیجه راهکار خوبی برای بازگشایی در نظر گرفته شده است.

تهیه کننده فیلم سینمایی «سه کام حبس» درباره زمان اکران فیلم سینمایی «سه کام حبس» افزود: این فیلم اثری برای سالن سینما است و باید شرایطی مطلوب و پرمخاطب اکران شود، برای اکران سه کام حبس هیچ عجله‌ای ندارم و ترجیح می‌دهم کرونا به طور کامل از کشور رخت ببندد و بعد از آن فیلمم را اکران کنم. حال ممکن است این اتفاق به سال آینده موکول شود، اما در هر صورت نظر من اکران این فیلم در شرایط کاملا ایده آل است.

وی درباره پروتکل‌های اعمالی برای بازگشایی سینماها اذعان کرد: متاسفانه سینمای کشور ابزار و امکانات خوبی ندارد، خود ما شاهد استقبال مردم از سینما ماشین بودیم، ما باید مدیوم‌های تازه‌ای را در اکران تجربه کنیم، اما متاسفانه به دلیل نداشتن امکانات این اتفاق به سختی رخ می‌دهد. در حال حاضر فصل تابستان می‌تواند بهترین زمان برای اکران آثار در محیط‌های روباز است، به نظر من باید این فرصت را در زمانی که مردم کمتر میلی برای حضور در سالن سینما دارند مغتنم شماریم و اکران محیطی را جدی‌تر بگیریم.

این تهیه کننده سینما ادامه داد: کرونا متاسفانه طی ماه‌های گذشته تمام جامعه را درگیر خود کرده است، امیدوارم که شرایط هرچه سریعتر به وضعیت عادی و سابق خود برگردد، سینما پیش از کرونا هم وضعیت چندان خوبی نداشت، اما هم اکنون در شرایطی کاملا بحرانی به سر می‌برد که برای گذار از آن تنها برنامه ریزی و تصمیمات هوشمندانه نیاز است.

وی با اشاره به ترافیک اکران پس از بازگشایی سینماها افزود: من مطمئن هستم که بعد از پایان کرونا با صف وحشتناک اکران روبرو خواهیم شد، هم اکنون تعداد زیادی فیلم پشت صف اکران مانده اند، این را هم اضافه کنیم که تا پایان سال فیلم‌های کمی اکران می‌شوند و در عین حال تولید آثار هم به این صف اضافه می‌شود، نتیجه آنکه نوروز سال آتی با صف چند صد فیلم در چرخه اکران روبرو خواهیم بود که خودش چالش بزرگی برای سینمای سال ۱۴۰۰ است.

سالور با تاکید بر نصف شدن ظرفیت اکران طی سال جاری خاطرنشان کرد: درباره اکران سینماها نکته مهمی وجود دارد و آن اینکه به هیچ وجه ما نباید توپ را در زمین تماشاگران بیندازیم، ما نمی‌توانیم به زور مخاطب را به سالن سینما بکشانیم، زیرا مخاطبان در درجه اول به سلامت خود فکر می‌کنند که کاملا هم طبیعی است. نباید هیچ اجبار و تبلیغات کاذبی برای کشاندن مخاطبان به سالن سینما وجود داشته باشد، زیرا همه ما سینماگران نسبت به سلامت جامعه خود مسئول هستیم پس باید اگر مخاطبان حتی به سینما هم نیامدند به انتخاب آن‌ها احترام بگذاریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.