دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷

رئیس انجمن سینماداران:

تکلیف فیلم‌های انتخابی و نحوه نمایش آنها مشخص نیست

سالن سینما

سینماپرس: محمد قاصد اشرفی درباره بازگشایی سینماها گفت: امیدوارم برای شروع اکران ۹۹ سینماها فیلم‌هایی انتخاب شوند که به درد پرده الان بخورند. سینمایی که بسته بوده باید سراغ فیلمی برود که مخاطب را راغب به آمدن به سالن کند.

به گزارش سینماپرس، سینماهای کشور بالاخره پس از چندماه تعطیلی، قرار است از ابتدای تیرماه فعالیت مجدد خود را از سرگیرند. هرچند تکلیف فیلم‌های انتخابی و نحوه نمایش آنها و حتی سینماهای داوطلب مشخص نیست.

در این راستا محمدقاصد اشرفی، رئیس انجمن سینماداران در گفتگو با آنا بیان کرد: من خیلی وقت است که معتقدم باید سینماها باز شود؛ مگر اماکن و جاهای دیگر حتی مترو و اتوبوس راه نیفتاده؟ سینما که لااقل از اینگونه مکان‌ها خطرناک‌تر که نیست!

هزینه کمرشکن این روزهای سینما کمی جبران می‌شود

وی افزود: سینمایی که قرار است با ۵۰ درصد ظرفیت به کارش ادامه دهد، خب چرا فعالیتش را نباید از سر می‌گرفت؟ این نهایت ظرفیت است و شاید تنها چند فیلم پرفروش بتوانند همین صندلی‌ها را نیز پر کنند. پس باز شدنش به صرفه است.

اکران تعطیلی در سینما

اشرفی با اشاره به پروتکل‌های اعلامی برای اجرا در سالن‌های سینمایی گفت: اتفاقا انجام فاصله‌گذاری در سالن‌ها خیلی راحت‌تر است. سینما شرایط ایمنی دارد و خود مدیران سالن‌ها نیز حتما شرایط بهداشتی را رعایت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سینما در کنار کار فرهنگی اشتغالزایی خواهد کرد، یادآور شد: بالاخره فیلم‌ها باید بیایند و فروخته شوند تا هزینه کمرشکن این روزهای سینما نیز کمی جبران شود.

حتما اکران فیلم‌های مفرح در اولویت باشد

اشرفی درباره فیلم‌های پیشنهادی برای آغاز به کار سینما پس از چندماه گفت: تصمیم برای فیلم‌های منتخب اکران، احتمالا این هفته مشخص می‌شود و خب امیدوارم فیلم‌هایی انتخاب شوند که به درد پرده الان سینما بخورند. سینمایی که بسته  بوده باید سراغ فیلمی برود که مخاطب را راغب به آمدن به سالن کند.

اکران تعطیلی در سینما

مدیر سینما ماندانا اضافه کرد: پیشنهاد من این است حتما اکران فیلم‌های مفرح در اولویت باشد بلکه این فضا کمی آرام شود و سینماها از این افسردگی خارج شوند. فیلمی باید باشد که حال مخاطب را خوب و شاد کند. ما نیز با قدرت از تیرماه سینما را باز خواهیم کرد.

رئیس انجمن سینماداران اینگونه نیز گفت: بعد از این آثار فیلم‌های دیگر و متنوع‌تری می‌توانند وارد اکران شوند تا مخاطب همه نوع فیلمی را روی پرده ببیند ولی استارت اکران ۹۹ باید با آثار مفرح و کمدی باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.