یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵

جشنواره بین‌المللی فیلم ماکائو؛

گرامیداشت سینما در سال تعطیلی سینماها

سالن سینما

سینماپرس: جشنواره بین‌المللی فیلم ماکائو تاریخ برگزاری‌اش در سال ۲۰۲۰ را اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، پنجمین دوره جشنواره فیلم ماکائو با موضوع «گرامیداشت زندگی و پرده بزرگ» از ۳ تا ۸ دسامبر (۱۳ تا ۱۸ آذر) برگزار می‌شود.

در حالی که شماری از مهم‌ترین جشنواره‌های سینمایی در سراسر جهان به دلیل ویروس کرونا امسال برگزار نمی‌شوند یا برگزاری‌شان به تعویق افتاده است، جشنواره فیلم ماکائو امسال از پرده بزرگ سینما تجلیل می‌کند.

مایک گودریچ مدیر هنری این جشنواره در این باره گفت: اینکه امسال شاهد این بوده‌ایم که بسیاری از سینماها در سراسر جهان بسته شده‌اند، خیلی دلگیر کننده است و به همین دلیل این جشنواره می‌خواهد بازگشت به سینماها و شادی این تجربه زیبای جمعی را جشن بگیرد.

وی افزود: هیچ چیزی شبیه نشستن در فضای تاریک و درک یک فیلم به صورت مشترک با جمعی از غریبه‌ها، خندیدن و گریه کردن با هم و فریاد زدن با هم نیست. به شدت منتظریم تا ببینیم مخاطبان ماکائو به سینماها برمی‌گردند و برنامه‌ای هیجان‌انگیز از فیلم را برای مهمانان‌مان در ماه دسامبر تدارک می‌بینیم.

جشنواره بین‌المللی فیلم ماکائو از ۱۵ ژوئن (۲۶ خرداد) شروع به پذیرش آثار ارسالی از سوی فیلمسازان از سراسر جهان خواهد کرد.

«انگل» ساخته بونگ جون هو، «به من آزادی بده» ساخته کیریل میخانوسکی و «خوش طبعی» راد راتجن از برندگان سال پیش این جشنواره بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.