دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰

در اثری به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح؛

کارگردان «۲۳ نفر» با «یدو» به آبادان رفت

مهدی جعفری

سینماپرس: مهدی جعفری کارگردان فیلم سینمایی «۲۳ نفر» فیلم «یدو» را به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح در آبادان جلوی دوربین می‌برد.

به گزارش سینماپرس، «یدو» سومین فیلم بلند سینمایی مهدی جعفری پس از «ایستگاه اتمسفر» و «۲۳ نفر» است که روز گذشته پروانه ساخت آن از سوی سازمان سینمایی صادر شد و قرار است در چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی جلوی دوربین برود.

قصه فیلم «یدو» در آبادان در حال محاصره، طی ماه‌های اول جنگ تحمیلی می‌گذرد.

محمدرضا مصباح تهیه‌کننده «یدو» درباره زمان شروع فیلمبرداری این فیلم، گفت: قرار بود با صدور پروانه ساخت پیش تولید فیلم قبل از نوروز امسال آغاز شود که شیوع کرونا و تعطیلی ناخواسته سینما پیرو اعلام پروتکل‌های بهداشتی، کار ما را عقب انداخت. با راه افتادن دوباره چرخه تولید، صدور مجوز از سرگیری تولید از سوی سازمان سینمایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری و صدور پروانه ساخت فیلم، پیش تولید «یدو» آغاز شده و تنها مسأله پیش رو، تغییر فصل است و اینکه در اوج گرمای آبادان قرار است فیلم را کلید بزنیم. با این وجود، گروه سازنده فیلم با همدلی، پای کار هستند و ایمان دارم به فضل الهی اثری ماندگار تولید خواهد شد.

وی بیان کرد: در این فیلم نیز مانند فیلم قبلی جعفری، قرار است شاهد نوعی نگاه رئالیستی و شخصیت‌محور در روایت سال‌های دفاع مقدس باشیم.

محمدرضا مصباح که سال قبل فیلم‌های «پوست» و «سینما شهرقصه» را در جشنواره سی هشتم فجر داشت درباره همکاری‌اش با مهدی جعفری در «یدو» به عنوان تهیه‌کننده گفت: بعد از اینکه متن فیلمنامه را خواندم، به تولید آن علاقه‌مند شدم. این فیلم مانند فیلم قبلی مهدی جعفری، فیلمی لطیف و جذاب است که امیدوارم در این ادای دین به سینمای دفاع مقدس، کار را به‌خوبی پیش ببریم. عوامل سازنده فیلم، از افراد حرفه‌ای و درجه یک سینما هستند که به همراه بازیگران فیلم، اسامی آنها اعلام خواهد شد.

به گفته مصباح، بعد از ورود فیلم به مرحله تولید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فیلمبرداری فیلم «یدو» حدود ۲ ماه طول خواهد کشید.

مهدی جعفری درباره فضای حاکم بر فیلم جدیدش گفت: وقتی از دوران دفاع مقدس صحبت می‌کنیم، غالباً ذهن‌مان به لب‌خط نبرد می‌رود و کم‌تر پیش آمده دوربین را به پشت خط نبرد ببریم و زندگی در جریان مردم را ببینیم. زیستی که زیر سایه جنگ تهدید می‌شد و گاهی وقت‌ها، انسان‌ها میان زندگی کردن و جنگیدن مجبور به انتخاب می‌شدند و در دل این زندگی، مقاومت تعریف می‌شد.

وی که خود متولد خوزستان و شهر اهواز است و خاطرات مختلفی از دوران جنگ در نوجوانی دارد، درباره فیلم تازه خود گفت: ایده «یدو» از جایی به ذهن من آمد که یک داستان کوتاهی را به نام «زخم شیر» نوشته صمد طاهری خواندم. داستانی که به نظرم راوی فضایی جذاب از برش‌های زندگی در دل جنگ بود.

جعفری درباره کارگردانی این فیلم در گونه دفاع مقدس و کودک و نوجوان گفت: «یدو» فیلمی است که می‌تواند در هر دوی این ژانرها بگنجد و در عین حال فیلم مستقلی است که حیات خودش را دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.