دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

محمد فیلی:

کار با «ابراهیم حاتمی‌کیا» ارزش سختی کشیدن را دارد

محمد فیلی

سینماپرس: بازیگر سریال «مختارنامه» گفت: فیلم سینمایی خروج خوشبختانه بدعت تازه ای در سینمای بعد از انقلاب اسلامی ایران بنا نهاد، اکران آنلاین و پس از آن اکران سینما ماشین اتفاقات تازه ای بود که به خوبی توانست مخاطبان را با شیوه های تازه اکران آشنا کند.

به گزارش سینماپرس، محمد فیلی در گفت‌وگو با میزان، پیرامون علایق خود نسبت به آثار سینمایی و حضورش در آنها گفت: برای شخص من کیفیت اثر، فیلمنامه و تجربه کارگردان اهمیت بالایی دارد، گاها کارگردان کم سابقه است اما به حدی ایده های نویی در کار دارد که حتی با وجود نبود تجربه حاضرم با وی کار کنم.
وی در همین راستا ادامه داد: من حاضرم برای نقش خوب و جاندار و همچنین ایده‌های نو در سینما هر نوع سختی را در مقام بازیگر تجربه کنم، زیرا مخاطب امروز نیازمند این نوآوری در بازی، فیلمنامه، کارگردانی و کلیت اثر است، به عنوان مثال فیلم سینمایی خروج از آن دسته آثاری بود که تولیدش بی‌نهایت سخت بود اما فیلمنامه و خود شخصی حاتمی‌کیا ارزش سختی کشیدن را داشت. 

بازیگر فیلم سینمایی «خروج» با اشاره به سانحه خود در این فیلم سینمایی اضافه کرد: به عنوان مثال خطر به این معنا که در فیلم خروج من و جهانگیر الماسی تصادف خطرناکی را با دو تراکتور تجربه کردیم اما هر دو بلند شده و برای اثر جنگیدیم و ادامه دادیم زیرا محصول نهایی از هر چیزی برایمان مهمتر بود. 

وی با اشاره به همکاری مشترک با ابراهیم حاتمی‌کیا و تفاوت آن با کارگردانی بیژن میرباقری اضافه کرد: سبک هر دو عزیز در کارگردانی زمین تا آسمان با یکدیگر فرق دارد منتها آن چیزی که در آنها مشترک است نگاه انسانی آنها به چالشها، دغدغه‌ها و مشکلات جامعه است.

بازیگر سریال «مختارنامه» درباره اکران آنلاین فیلم خروج اظهار کرد: فیلم سینمایی خروج خوشبختانه بدعت تازه ای در سینمای بعد از انقلاب اسلامی ایران بنا نهاد، اکران آنلاین و پس از آن اکران سینما ماشین اتفاقات تازه ای بود که به خوبی توانست مخاطبان را با شیوه های تازه اکران آشنا کند.

فیلی با اشاره به استقبال بالای مردمی از شیوه‌های تازه اکران در سینما خاطرنشان کرد: شیوه هایی جدید اکران همچون سینماماشین و اکران آنلاین خوشبختانه مورد استقبال تماشاگران قرار گرفتند و باعث شدند تا بعد از بسیاری از کارگردانان که از اکران آنلاین اثرشان واهمه داشتند به راحتی پا در این راه بگذارند و فیلم را در بستری تازه در ایام قرنطینه اکران کنند، تا مهمتر از گیشه به رسالت فرهنگی خود عمل کنند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.