شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۸

داود فتحعلی بیگی:

تئاتر بدون تماشاگر معنایی ندارد/ به فکر سالن های تابستانی رو باز باشیم

داود فتحعلی بیگی

سینماپرس: فتحعلی بیگی، پیشکسوت نمایش های آیینی سنتی گفت: اگر این روزها اجازه بازگشایی تئاترها هم داده شود بعید میدانم مردم رغبتی برای جمع شدن در سالن های سربسته داشته باشند، مگراینکه به فکر سالن های تابستانی رو باز باشیم.

به گزارش سینماپرس، «داود فتحعلی بیگی»، پیشکسوت عرصه تئاتر و نمایش های آیینی سنتی در گفت وگو با فارس عنوان کرد: در این ایام قرنطینه در تلاش برای به پایان رساندن کتاب نقالی بودم که البته بخش اعظم کارهای آن به پایان رسید منتها چون ارتباطات سخت بود بخشی از حروفچینی و کار باقی مانده همینطور اینکه یک مطالبی هم جدید می رسد که باید بدان اضافه می کردم.

وی درباره بازگشایی سالن های تئاتر و همینطور اعتماد مردم برای ورود به سالن ها گفت: به نظر من که شرایط اصلا برای جمع شدن مردم فراهم نیست یعنی حتی اگر اجازه فعالیت هم صادر شود من بعید میدانم مردم رغبتی برای جمع شدن در سالن های سربسته تئاتر داشته باشند مگر اینکه به فکر سالن های تابستانی رو باز باشیم.

فتحعلی بیگی با اشاره به برخی اختلافات درباره مجوز اجراهای آن لاین و مجازی با سازمان سینمایی گفت: الان می گویند اینها رفع شده اما از حرف تا عمل فاصله زیاد است.

وی با تأکید بر اینکه تئاتر بدون تماشاگر معنایی ندارد، گفت: در این شرایط نه می توان آموزش داد و نه تمرین و کاری انجام داد به نظرم کارهای تئاتر تلویزیونی و فضای مجازی خوب است که آن هم اگر حامی نداشته باشد نتیجه ای نخواهد داد.

این هنرمند پیشکسوت تئاتر با اشاره به شرایط سخت این روزهای بیکاری هنرمندان گفت: الان خیلی از این بچه ها و گروه ها نه حقوقی و نه مستمری دارند کارشان منحصر به همین اجراهایشان بوده است. بهرحال مشاغل هنری بستگی به حضور مردم دارند حتی آنهایی مثل نقاشی هم که بستگی به حضور مردم ندارند باز هم اگر بخواهند در سبد خانوار بروند، باید ارتباطات داشته باشند.

فتحعلی بیگی اظهار داشت: به زودی ممکن است پروژه ای برای آموزش و اجرای مجازی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد کرج قبول کنم که البته هنوز مشخص نیست.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.