شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰

در کشورهای اروپایی؛

الزامات ایمنی متفاوت برای شروع دوباره فیلم‌سازی

اموزش فیلمسازی

سینماپرس: اسپانیا، چک، ایسلند و چند کشور اروپایی دیگر پس از فروکش کردن تب کرونا، ساخت فیلم‌ و آثار تلویزیونی را با اعمال برخی محدودیت‌ها آغاز کردند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، اروپا دوباره به عرصه تجارت سینمایی بازگشته است. چندین کشور اروپایی از جمله کشورهایی که لوکیشن‌ ساخت فیلم بین المللی در آنها وجود دارد (مثل جمهوری چک و ایسلند) بعد از تعطیلی‌های ناشی از کرونا، اجازه ادامه تولید به فیلم‌ها و محصولات تلویزیونی داده‌اند.

مناطقی از لهستان تا پرتغال هم قوانین جدید خود را برای دوباره راه انداختن تولیدات سینمایی اعلام کردند که به سازنده‌های داخلی و بین‌المللی فیلم اجازه فعالیت دوباره خواهد داد.

برخی از این محدودیت‌ها تقریباً جهانی هستند؛ از جمله رعایت فاصله اجتماعی دو متری بین اعضا و اینکه همه اعضای پروژه باید از ماسک‌ صورت و ضد عفونی کننده استفاده کنند.

اما با مشاهده جزئیات، مشخص می‌شود قوانین مربوط به فیلمبرداری بین بعضی از مناطق و کشورها متفاوت است. برای مثال در اسپانیا، اجازه فیلمبرداری در مناطقی مثل جزایر قناری و منطقه والنسیا داده شده است که آمار کمی از بیماران کرونایی  داشتند؛ اما هنوز فیلمبرداری در شهرهایی مثل مادرید و بارسلونا با محدودیت روبروست.

در پاریس هم مناطق مشخصی از شهر به عنوان مناطق سبز تعیین شده اند که فیلمبرداری تنها در آنها انجام خواهد شد. مناطقی هم به عنوان مناطق قرمز هستند که ممنوعیت فیلمبرداری در آنها هنوز پا برجاست.

کشور چک هم مرزهای خود را به روی مسافران غیر اروپایی باز کرده است؛ اما عوامل و سازندگان فیلم همه باید قبل از ورود به این کشور آزمایش کرونا انجام دهند و تنها در صورت ارائه نتیجه منفی می توانند به این کشور وارد شوند. در کشور ایسلند هم بازدیدکنندگان خارجی ملزم به رعایت قرنطینه ۱۴ روزه هستند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.