شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶

تهدید «حسین انتظامی» توسط «ابوالحسن داوودی»؛

این قائله می‌تواند اتفاقات و عواقب خیلی ناگوارتری را داشته باشد

ابوالحسن داوودی

سینماپرس: پس از نامه آمیخته با تهدید و اهانت «خانه سینما» خطاب ریاست سازمان سینمایی، این بار ابوالحسن داوودی بود که رسماً بیان داشت: آقای انتظامی باید توجه کند که اگر این قائله هر چه زودتر ختم نشود می‌تواند اتفاقات و عواقب خیلی ناگوارتری را داشته باشد.

به گزارش سینماپرس، یک کارگردان سینما درباره نظرات دوگانه‌ای که در خصوص معرفی اعضای جدید شورای صنفی نمایش وجود دارد در این شبکه رادیویی و برنامه «سینما معیار» گفت: با توجه به سابقه قبلی که داشتم به نظرم در شکل برداشتی که مدیریت دولتی از مناسبات سینما داشته اشتباهی رخ داده است.

وی افزود: شاید بعضی از کم‌ تجربگی‌ها باعث شده که متوجه نشوند خانواده سینما با همه مسائل و اختلاف نظرها و سلیقه‌ها شیمی خاصی دارند لذا به بعضی از موارد نباید خیلی نزدیک شد و روی آن زوم کرد و کارهایی را انجام داد که حاصلش برای دولت و صنف بسیار ناگوار و خطرناک باشد و یکسری از منازعات را دامن بزند.

داوودی بیان کرد: شورای صنفی به دلیل اهمیتی که دارد همیشه یکی از مراکز اختلاف نظر و سلیقه بوده ولی در تمام طول این سال‌ها کار خودش را انجام داده و انتقاداتی هم به آن وارد شده است.

او ادامه داد: وزارت ارشاد از نظر قانونی حق دارد بر این شورا نظارت‌هایی داشته باشد اما همیشه شکل تعامل به گونه‌ای بوده که هیچوقت تبدیل به شکل دستوری نشده است. حداقل در دوره‌هایی که من در شورای صنفی مسئولیت داشتم هیچوقت ما با دولت شکلی از دستور نداشتیم و اگر هم موردی بوده قبل از اینکه اتفاق بیفتد از بین رفته است.

کارگردان فیلم‌سینمایی «رخ دیوانه» در رادیو گفت‌وگو خاطرنشان کرد: اکنون این ماجرا برای اهالی سینما حساسیتی را به وجود آورده و باعث شده که بعضی از اختلافات قدیمی و دعواهایی که حاصلی هم برای سینمای ایران نداشته دوباره زنده شود. این قضیه نتیجه‌اش بازی باخت ـ باختی می‌شود که می‌تواند برای صنف ناگوار و برای دولت یک زنگ خطر باشد.

داوودی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا ماجرا درباره نماینده طیف تهیه‌کنندگان است یا مسائل دیگری را هم شامل می‌شود، گفت: این موضوع ظاهر قضیه است؛ چون آقای فرحبخش نیز یکی از اعضای قدیمی سینماست و فعالیت‌های زیادی در زمینه مسائل صنفی داشته است اما ممکن است سلیقه‌اش با بسیاری از افراد دیگر یکی نباشد.

وی در «سینما معیار» تشریح کرد: یعنی این اتفاق در طول سال‌های گذشته به کرات انجام شده و افراد هم با یکدیگر دوست بودند و هم اختلافات نظر خودشان را داشتند. اینکه دولت بیاید و خودش را یک عامل بزرگ‌تر بداند و بخواهد بر اساس قوانینی که صرفا روی کاغذ نوشته شده لحن آمرانه داشته باشد طبعا چیزی است که خانواده سینما به هیچ شکل آن را نمی‌پذیرند.

کارگردان سینمایی «هزارپا» اظهار داشت: در دوره‌های گذشته نیز شاید نمونه‌های آن وجود داشته است. در دوران آقای شمقدری با وجود اینکه امکانات و اختیارات بیشتری هم در این زمینه بود اما دیدیم که حاصل آن چه خسارتی را برای سینما و مدیریت دولت به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان فردی که از این ماجرا هیچ منفعتی ندارم گوشزد کردم که بر اساس تجربه شخصی‌ام آن را یک زنگ خطر بزرگ می‌دانم.

داوودی در پایان تاکید کرد: آقای انتظامی باید توجه کند که اگر این قائله هر چه زودتر ختم نشود می‌تواند اتفاقات و عواقب خیلی ناگوارتری را داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.