چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸

سینمای جهان؛

آغاز به کار سینماهای استرالیا با فیلم نولان

کریستوفر نولان در جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸

سینماپرس: استرالیا نیز قصد دارد تا سینماهایش را دوباره باز کند و نیمه‌های جولای را مناسب برای این زمان می‌داند.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، سینماهای استرالیا نیمه جولای (اواخر تیر) را برای بازگشایی انتخاب کرده‌اند. گفته شده نخستین فیلمی که سینماهای این کشور با آن دوباره به استقبال مردم می‌روند فیلم «تنت» یا «مرام» ساخته جدید کریستوفر نولان است.

دیروز انجمن ملی مالکان سینماها با توجه به بهتر شدن وضعیت شیوع کرونا این تصمیم را اتخاذ کردند. مقامات استانی و کشوری اعلام کرده‌اند به زودی مقررات قرنطینه عمومی را که از ۲۳ مارس شروع شده بود، کاهش می‌دهند.

استرالیا اعلام کرده تاکنون ۶۸۴۹ نفر به کرونا مبتلا و ۹۶ تن جان باخته‌اند.

هیات مدیره انجمن سینماداران اعلام کرده مشتاقانه منتظر بازگشایی سینماها است و به محدودیت‌های فاصله‌گذاری نیز توجه دارد و در عین حال می‌داند این امر موجب کاهش ظرفیت سینماها و تاثیر منفی بر این شغل می‌شود.

البته برای بازگشایی سینما دو عامل اصلی باید وجود داشته باشد یکی اینکه از طرف دولت چراغ سبز این کار داده شود و دیگر اینکه استودیوهای هالیوودی بزرگ نیز فیلم‌های جدید برای این امر در اختیار سینماها بگذارند.

نولان و استودیو برادران وارنر اکران جهانی فیلم «تنت» را برای ۱۶ جولای در نظر گرفته‌اند. این فیلم با بازی رابرت پتینسون٬ جان دیوید واشینگتن٬ مایکل کین٬ کنت برانا و الیزابت دبیکی با دوربین‌های آیمکس فیلمبرداری شده و قرار است به صورت ۷۰ میلی‌متری و آیمکس اکران شود.

گفته شده بازگشت مشاغل در استرالیا با استانداردهای جدید استرالیایی انجام می‌شود و فاصله اجتماعی٬ استفاده نکردن از وجه نقد و معاملات بدون تماس مد نظر خواهد بود. ایجاد ایستگاه‌های ضدعفونی و پاکسازی مداوم سینماها نیز در نظر گرفته شده است.

این انجمن تاکید کرده که فیلم‌های استرالیایی نیز به زودی راهی سینماها خواهند شد و فیلم‌های بزرگ جهانی مثل «وقتی برای مردن نیست» ٬ «تاپ گان: ماوریک» ٬ «مولان» ٬ «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴»٬ «پیتر خرگوش ۲» و «من زن هستم» از جمله فیلم‌هایی است که به زودی راهی سینماها می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.