دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲

موسسه «بهمن سبز» حوزه هنری؛

فروش ۵۱ میلیارد تومانی سینماهای حوزه هنری در گیشه سال ۱۳۹۸

موسسه «بهمن سبز» حوزه هنری

سینماپرس: موسسه «بهمن سبز» حوزه هنری در سال ۹۸ به فروش ۸۲ میلیارد تومان از محل اکران و پخش فیلم‌های سینمایی رسید.

به گزارش سینماپرس، سینماهای حوزه هنری در سال ۹۸ با جذب حدود ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار مخاطب به فروش ۵۱ میلیارد تومانی دست پیدا کردند که نسبت به سال ۹۷ با رشد ۳۰ درصدی همراه بوده است.

همچنین ۱۲ سینما از سینماهای حوزه هنری در لیست سینماهای میلیاردی کشور قرار گرفته‌اند که این عدد نیز نسبت به سال گذشته افزایش ۵۰ درصدی داشته است. سینماهای هویزه مشهد، ساحل اصفهان، چهارباغ اصفهان، آفریقا مشهد و بهمن تهران به ترتیب با بیشترین میزان فروش در این میان پیشتاز هستند.

آمار پخش موسسه «بهمن سبز» از فروش سینمای ایران در سال گذشته نیز رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد. به طوری که این دفتر پخش تنها با نمایش ۶ فیلم، به فروش ۳۱ میلیارد تومانی دست یافته و در ردیف ۳ دفتر پخش برتر کشور قرار گرفته است.

فیلم سینمایی «زندانی‌ها» با فروش  ۴,۶٩٣,۵٩٣,٣٧٩ تومان، «ما همه باهم هستیم» با فروش ١٠,۶۶٢,١۴١,٩٨٣ تومان، «قصرشیرین» با فروش  ٣,۴١۶,۶٢٩,١٥٩ تومان، «سال دوم دانشکده من» با فروش ٩٢٣,۴۶۵,٣٨٠ تومان، «منطقه پرواز ممنوع» با فروش ۵,۹۳۸,۸۰۶,۰۰۰ تومان و انیمیشن «بنیامین» با فروش ٥,٢٢٠,٨٧٧,٨١٩ تومان این آثار را تشکیل می‌دهند.

در این میان فیلم سینمایی «منطقه پروازممنوع» با فروش حدوداً ۷ میلیارد تومانی با احتساب فروش سینماسیار به عنوان پرفروش‌ترین فیلم نوجوان سینمای ایران و انیمیشن «بنیامین» با فروش حدود ۵.۵ میلیاردی به عنوان دومین انیمیشن پرفروش سینمای ایران لقب گرفتند.

«بهمن سبز» در حالی به این آمار رسیده که برخی از آثار پخش شده، پیش بینی فروش بالایی نداشتند اما سرانجام هرکدام به میانگین فروش بیش از ۵ میلیارد تومان دست یافته اند. این موسسه پخش آثاری همچون «دیدن این فیلم جرم است!»، «لوپتو» و... را در صف اکران سال ۹۹ دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.