سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۸

توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت؛

انتشار تاریخ ۲۲۰ سال تجاوز و غارتگری انگلیس در ایران

سفارت انگلیس در تهران

سینماپرس: کتاب «جنایات انگلیس در ایران» به بررسی ۲۲۰ سال تجاوز،‌ اشغال‌گری، مداخله‌گری و غارت‌گری انگلیس در ایران پرداخته است.

به گزارش سینماپرس، در این کتاب قراردادهای غارت‌گرایانه انگلیس در دوره‌های قاجار و پهلوی، مداخله‌های آن در نهضت مشروطه و انحراف این نهضت از مسیر عدالت‌خواهی به استبداد رضاخانی، حمایت بی‌دریغ از رضاخان و محمدرضا و کمک در انجام کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و سرنگونی حکومت ملی دکتر مصدق، مداخله‌ها و حمایت‌ها از اغتشاشات و فتنه‌گران در سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی(۱۳۷۸، ۱۳۸۸ و ۱۳۹۸) بصورت مستند مورد پژوهش و بررسی قرار گرفته است. در این کتاب می‌خوانیم:
«فهم درست چرایی موفقیت انگلیس در غارت‌گری و مداخله‌گری‌هایش در ایران و نقش کسانی که داعیه روشنفکری و آزادی‌خواهی داشتند، قطعاً دستاوردهای گرانبهایی برای مخاطبین و تداوم راهبردهای نظام اسلامی خواهد داشت.
روشنفکران و غرب‌زده‌هایی‌که آن‌روزها با تئوریزه‌کردن و چهره‌آرایی دولت متجاوز و استکباری انگلیس، آن کشور را مهد آزادی‌خواهی و حامی‌ملت‌های ضعیف قلمداد و زمینه را برای حضور غارت‌گرانه‌اش فراهم می‌نمودند و تاریخ سراسر تاریک و تنفرآمیز آن کشور را در جریان دخالت‌هایش و نیز در جنگ جهانی اول و دوم و قحطی بزرگ، که میلیون‌ها ایرانی بی‌گناه را به قتل رساند، می‌پوشاندند. امروز هم دست‌اندرکار بزک‌کردن چهره و قلدری‌های شیطان بزرگ آمریکا و اذناب و شرکای او همچون انگلیس هستند.»
این کتاب توسط مجتبی دولتی تألیف و توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت منتشر و روانه بازار نشر شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.