جمعه ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶

سیاوش حقیقی:

ترغیب فیلم‌ها با توفیق «خروج»/دولت دخالت نکند و تنها همان حمایت مالی از اکران آنلاین را انجام دهد!

سیاوش حقیقی نشست خبری فیلم سینمایی «خون خدا»

سینماپرس: سیاوش حقیقی معتقد است با موفقیت عرضه اینترنتی فیلم «خروج» از نمایش فیلم‌ها به این روش استقبال می‌شود.

به گزارش سینماپرس، سیاوش حقیقی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با مهر درباره اجرای طرح اکران آنلاین فیلم‌های سینمایی گفت: پیش از این طرح نمایش فیلم‌ها به صورت اینترنتی را به برخی از دوستان پیشنهاد داده بودم که به بهانه امکان کپی شدن فیلم‌ها این پیشنهاد رد شده بود. حال که این طرح با نمایش «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا کلید خورده است،  نسبت به اجرایی شدن این طرح خوشبین هستم و معتقدم عرضه فیلم‌ها به صورت اینترنتی می‌تواند فروش خوبی داشته باشد.

وی بیان کرد: باید دید تجربه نمایش «خروج» تا چه اندازه موفق است اگر این تجربه موفقیت‌آمیز باشد من نیز فیلم‌هایی که آماده اکران دارم را برای نمایش در اختیار VOD‌ها قرار می‌دهم. چرا که برخی از فیلم‌ها مناسب عام نیست که بتواند برای همه مخاطبان سینما جذاب باشد در چنین شرایطی عرضه آن به صورت اینترنتی می‌تواند موفق تر باشد.

این تهیه‌کننده سینما تاکید کرد: برخی از دوستان پیش‌بینی کرده‌اند که نمایش فیلم «خروج» در VOD‌ها نزدیک به ۲ میلیون بازدیدکننده خواهد داشت، اما فکر نمی‌کنم برای اولین فیلمی که اینگونه عرضه می‌شود، بیشتر از یک میلیون بازدید کننده داشته باشیم.

وی توضیح داد: مساله این است که زمانی این طرح پیشنهاد شد که همه مردم در قرنطینه بودند و همه در خانه‌های خود به تماشای فیلم‌ها می‌نشستند. اما در حال حاضر اکثریت مردم و مخاطبان سینما فعالیت در شغل خود را از سرگرفته و زمان کمتری برای دیدن فیلم‌های سینمایی دارند.

حقیقی گفت: اگر این تجربه با موفقیت اجرایی شود بسیار خوب است چرا که دیگر فیلم‌های سینمایی در صف اکران نمی‌مانند. تاکید می‌کنم که در حال حاضر همه منتظر هستند که ببینند فروش «خروج» به صورت اینترنتی چگونه صورت می‌گیرد تا برای نمایش فیلم خود تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: معتقدم در این طرح دولت نباید ورود پیدا کند چرا که دولت دست روی هرچه که می‌گذارد یک رانت نیز پشت سر آن می‌آید که البته این امر خاص تنها یک دولت نیست.

تهیه‌کننده «لینا» بیان کرد: بهتر است دولت تنها همان حمایت مالی که قولش را داده بود انجام دهد که البته شاید این مبلغ برای هر فیلم ۵۰ میلیون تومان باشد که نسبت به هزینه تولید فیلم بسیار کم است.

وی بیان کرد: فکر می‌کنم در شرایط فعلی تا اواخر شهریور ماه احتمال باز شدن سالن‌های سینمایی وجود ندارد و بی شک اجرای طرح عرضه اینترنتی فیلم‌ها می‌تواند نه تنها مخاطب داشته باشد بلکه به نفع فیلم‌ها نیز خواهد بود.

حقیقی در پایان گفت: در حال حاضر ۲ فیلم سینمایی آماده نمایش به نام‌های «لینا» به کارگردانی رامین رسولی و فیلم «خون خدا» به کارگردانی مرتضی علی عباس میرزایی را در دست دارم که هنوز برنامه دقیقی برای اکران عمومی این فیلم‌ها ندارم. البته اگر شرایط مناسب باشد این فیلم‌ها برای عرضه اینترنتی در اختیار VOD‌ها قرار می‌دهم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.