چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰

محمد احمدی:

رعایت «کپی رایت» استقبال از اکران اینترنتی را بیشتر می‌کند

محمد احمدی تهیه کننده

سینماپرس: محمد احمدی معتقد است با اجرای قانون «کپی رایت» در کشور، استقبال فیلمسازان برای نمایش آثارشان در فضای مجازی افزایش داده می‌شود.

به گزارش سینماپرس، محمد احمدی تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفتگو با مهر با اشاره به پروژه‌های سینمایی که در دست دارد، گفت: سه پروژه سینمایی را آماده نمایش دارم که پروانه نمایش فیلم‌های «تهران شهر عشق» به کارگردانی علی جابرانصاری و «بعد از تو» به کارگردانی فرهاد نجفی صادر شده و منتظر به‌وجود آمدن شرایط مناسب برای اکران آن‌ها هستم.

وی ادامه داد: برای فیلم سینمایی «قتل عمد» به کارگردانی سعید دولتخانی نیز درخواست پروانه نمایش داده‌ایم، همچنین یک فیلم ویدیویی با نام «مهاجر کوچولو» به کارگردانی بتین قبادی کار کرده‌ام که برای این فیلم نیز درخواست پروانه نمایش داده‌ایم.

این تهیه‌کننده سینما تاکید کرد: زمان اکران هیچ کدام از این فیلم‌ها مشخص نیست و باید دید شرایط اکران در سینماهای کشور چگونه پیش می‌رود و چه سیاست‌هایی برای آن در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره نمایش فیلم‌ها در فضای مجازی قبل از اکران عمومی نیز بیان کرد: معتقدم این طرح بسیار خوب است و می‌تواند به فیلم‌های سینمایی کمک کند، تنها مساله مهم در نمایش فیلم‌ها در فضای مجازی این است که باید این آثار حمایت شوند. به خصوص برای فیلم‌هایی که از فروش متوسطی در گیشه برخوردار هستند، باید بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

تهیه‌کننده فیلم «به دنیا آمدن» ادامه داد: حمایت مالی از سوی سازمان سینمایی در این طرح بسیار خوب است اما مساله که در این زمینه وجود دارد این است که ممکن است شرکت‌های VOD زمانی که می‌بینند دولت از فیلم‌ها حمایت می‌کند، سعی می‌کنند به اندازه همان درصد حمایت مالی دولت، از مبلغ قرارداد فیلم کم کنند تا خرید رایت فیلم‌ها برای آن‌ها ارزان‌تر شود. باید در این زمینه نیز برنامه ریزی مناسبی داشته باشند تا فیلم‌های کم هزینه از این طریق بتوانند بودجه ساخت فیلم را تامین کنند.

وی تاکید کرد: واقعیت این است که سینمای ایران قانون کپی رایت ندارد و اگر این اتفاق رخ دهد ممکن است که بسیاری از فیلم‌ها برای اکران عمومی خیز بردارند و بخواهند در شبکه نمایش خانگی و یا فضای مجازی منتشر شوند.

این تهیه‌کننده سینما توضیح داد: در صورتی که شرایط برای عرضه فیلم در فضای مجازی فراهم شود، من نیز با شرکای خود و یا سرمایه‌گذاران فیلم‌های آماده نمایش خود، صحبت می‌کنم تا این نوع از نمایش فیلم را قبول کنند.

احمدی در پایان گفت: در تلاش هستیم پروژه‌ای با نام «در تپش شب» که تهیه‌کننده و کارگردان آن خودم هستم را هم جلوی دوربین ببریم. پیش از شیوع کرونا پیش تولید آن را آغاز کرده بودم که با بوجود آمدن شرایط فعلی در جامعه تولید این فیلم نیز به تعویق افتاده است. این پروژه یک داستان اجتماعی است که صحنه‌های ورزشی، اکشن و درام نیز دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.