شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱

بهروز غریب پور:

به کرونا با دید وحشت نگاه نمیکنم با دید فرصت نگاه میکنم

بهروز غریب پور

سینماپرس: سرپرست گروه تئاتر عروسکی آران عنوان کرد: از نظر من این دوران می تواند یک زمانی برای غنی سازی اطلاعات باشد. به کرونا با دید وحشت نگاه نکنیم بلکه آن را یک فرصت ببینیم. خیلی از کتاب های خاک خورده، فیلم های ندیده و موسیقی های شنیده نشده در این دوران می تواند خوانده، دیده و شنیده شدند.

به گزارش سینماپرس، بهروز غریب پور، سرپرست گروه تئاتر عروسکی آران و عضو شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک در گفت وگو با فارس گفت: تعویق یا اجرای جشنواره تهران ـ مبارک بنا به تصمیم مدیریت مرکز هنرهای نمایشی خواهد بود کمااینکه این جشنواره اخیرا نیز دبیر خود، مرحوم گلزار محمدی را نیز از دست داده است.

وی در ادامه افزود: طبیعتا با توجه به تعطیلی همه فستیوال های سینمایی و نمایشی و حتی المپیک و دیگر جشنواره ها در سطح جهان، جشنواره عروسکی تهران ـ مبارک هم باید به تعویق بیافتد چون برای اماده سازی جشنواره و گروه ها و تمرین نیاز به زمان است معقولانه ترین تصمیم این است که جشنواره به تعویق بیافتد.

غریب پور با اشاره به به فوت گلزار محمدی و تغییر مدیر کل هنرهای نمایشی گفت: معضلات الان بی شمار و همه طبیعی است که منجر به تعویق جشنواره شود.

این کارگردان سینما و تئاتر درباره فعالیت های اخیر خود گفت: گروه تئاتر عروسکی آران این روزها فعال است سایت فضای مجازی ما در اینستاگرام در حال فعال تر شدن است و مروری بر آرشیو بیش از ۱۵ سال فعالیت این گروه را آماده میکنیم و صدها فیلم و عکس در این مدت وجود داشتند که عمومی نشده بودند مثلا یادداشت های هنرمندان و تماشاگران بعد از دیدن کارها انعکاس عمومی پیدا نکرده بود.

وی در این باره افزود: خودم هم یک رشته بحث هایی راجع به امنیت و حفظ مختصات و ویژگی های مبارک، حاجی فیروز و شخصیت هایی که دارای صورت سیاه هستند، آماده میکنم. چون در آمریکا و کانادا زمزمه هایی شده بود و مبارک را با چهره سفید نمایش داده بودند من هم یک رشته بحث هایی را ضبط کردم و در صفحه خود قرار خواهم داد و در آن گفتم که در پیشینه فرهنگی ما تعبیض نژادی آنطور که در آمریکا نیست وجود نداشته است.

غریب پور یادآور شد: بهرحال شخصیت های سیاه ما در تخت حوضی و تم خیمه شب بازی محوری هستند و در اعیاد و جشن های مختلف استفاد می شوند بنابراین ما در این روزها فعالیت هایمان را تعطیل نکردیم اما مثل سایرین بیشتر کارها را مجازی انجام میدهیم که امیدوار هستم وزارت ارتباطات در این رابطه کمکی کند بهرحال وقتی جاده ها بسته می شود باید جاده های مجازی باز شود اگر قرار باشد ارتباطات فیزیکی و مجازی با هم قطع شود، مردم در یک شرایط عصبی بدی گرفتار می شوند و این فضای مجازی کمکی به اتفاقات فرهنگی است تا این دوران را از سر بگذرانند.

وی افزود: از نظر من این دوران می تواند یک زمانی برای غنی سازی اطلاعات باشد یعنی به کرونا با دید وحشت نگاه نمیکنم با دید فرصت نگاه میکنم و فکر میکنم خیلی کتاب های خاک خورده و فیلم های ندیده و موسیقی های شنیده نشده در این دوران، خوانده، دیده و شنیده شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.