دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۳

سینمای جهان؛

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما

کاپیتان آمریکا

سینماپرس: تمامی فیلم‌های اکشن حداقل یک صحنه تعقیب گریز با خودرو دارند، اما ۱۰ مورد زیر بهترین‌های دهه اخیر هستند.

به گزارش سینماپرس، بدون شک سکانس‌های تعقیب و گریز ماشینی یکی از شاخصه خای مهم فیلم‌های سینمایی در ژانر اکشن است. بر خلاف عبارتش که تنها گفته می‌شود تعقیب و گریز ماشین، تنها یک خودرو درگیر این موضوع نیست و چندین اتومبیل در تعقیب یک دیگر هستند. این سکانس‌ها همیشه هیجان انگیز و استرس زا هستند و به همین خاطر، هسته برخی فیلم‌های اکشن مثل «سریع و خشن» کاملا روی این موضوع تمرکز دارد.

هر چه جلوه‌های ویژه و بدلکارها بهتر شود، تعقیب و گریز در فیلم‌ها نیز رو به بهبودی خواهد رفت. در ادامه بهترین تعقیب و گریزهای سینما در طی یک ده اخیر را میبینید که البته تعقیب و گریزها در انیمیشن‌های سینمایی در این لیست ده تایی آورده نشده است.

اسکای فال «Skyfall»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
در ابتدای این فیلم سینمایی که توسط سم مندس کارگردانی شده است یک تعقیب و گریز سرگرم کننده را میبینیم. جیمزباند (دنیل کریگ) در استانبول کسانی را تعقیب می‌کنند که اطلاعاتی را در مورد مامورهای مخفی به سرقت برده است. شروع یک سکانس تعقیب و گریز در بازارهای شلوغ ترکیه، موتور سواری جیمزباند و در نهایت رسیدن به قطار این فیلم را بین برترین‌ها قرار می‌دهد.

شوالیه تاریکی بر میخزد «The Dark Knight Rises»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
گاهی اواقت، یک تعقیب و گریز یک روش هیجان انگیز برای معرفی یک شخصیت محبوب است. در «شوالیه تاریکی بر میخزد» شخصیت بین با بازی تام هاردی به همراه افرادش کاری شرورانه انجام می‌دهد و بتمن (کریستین بیل) پس از هشت سال باز میگردد. سکانسی که پلیس به دنبال بتمن است با آهنگسازی که توسط هانس زیمر انجام شد، بسیار هیجان انگیز و دیدنی بود.

شبگرد «Nightcrawler»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
شبگرد یک فیلم اکشن نیست، اما سکانس پایانی آن شگفت انگیز است. لو، شخصیت اصل فیلم با بازی جیک جیلنهال در تعقیب نامحسوس عده‌ای خلافکار به یک رستوران میرسد. بعد از حضور پلیس وقتی که مضنون‌ها فرار می‌کنند، لو هم برای فیلمبرداری به دنبال آن‌ها می‌رود. این سکانس، هیجان فیلم را دو چندان کرد.

کاپیتان آمریکا:سرباز زمستان «Capitan America: The winter Soldier»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
وقتی شخصیت نیک فیوری با بازی سامول جکسون به دیدار با شیلد و ماریا هیل می‌رود، برای او کمین گذاشته می‌شود. این سکانس که فیوری سراغ سلاح خود نیز میرود تنش زاترین سکانس فیلم است. حتی شاید در بین صحنه‌های استرس زا در فیلم‌های دنیای مارول، این مورد بهترین باشد.

ماموریت غیرممکن: ملت سرکش «Mission:Impossible-Rogue Nation»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
اجتناب ناپذیر است که فیلمی با حضور تام کروز که خودش بدلکاری‌های آن را انجام می‌دهد در این لیست باشد. در این فیلم مامور اتان هانت با بازی تام کروز اطلاعات مهمی را به سرقت میبرد. این سکانس تغقیب و گریز بعد از آنکه هانت روی موتور می‌رود و از میان جمعیت عبور می‌کند فیلم را بسیار مهیج کرده است. به گفته یک مجله، تام کروز تمامی صحنه‌های مربوط به این تعقیب و گریز را خودش انجام داده است.

جان ویک:قسمت ۳-پارابلوم «John Wick:Chapter۳- Parabellum»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
جان ویک با بازی کیانو ریوز یک قاتل بازنشسته است و در فیلم «جان ویک ۳» بعد از جایزه چند میلیون دلاری که برای کشتن وی در نظر گرفته می‌شود به سمت هتلی که در آن در امان خواهد بود فرار می‌کند. او یک موتور میدزدد و چند نفر دیگر به همین صورت به دنیال او هستند. به گفته کارگردان این سکانس از فیلم «دختر شرور» محصول ۲۰۱۷ الهام گرفته شده بود.

شهر «Town»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
گاهی یک سکانس تعقیب و گریز میتواند دلیلی برای هیجان باشد و گاهی هم می‌تواند نشان دهد که شخصیت‌های فیلم چقدر باهوش هستند. در فیلم «شهر» شخصیت داگلاس با بازی بن افلک به همراه افرادش یک ماشین حمل پول را به سرقت میبرند و از صحنه فرار می‌کنند. هیجان و تنش صحنه نشان می‌دهد می‌دهد این شخصیت‌ها به چه اندازه باهوش هستند. شخصیت‌هایی که لباس مخصوص پوشیده و به امواج پلیس نیز دسترسی دارند.

رانندگی «Drive»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
بسیار جالب خواهد بود که فیلمی نامش رانندگی باشد و حداقل یک سکانس تعقیب و گریز بزرگ نداشته باشد. خوشبختانه رایان گاسلینگ در این فیلم در صحنه ابتدایی یک مورد یا به نمایش می‌گذارد. شخصیت او در این فیلم در روزها مکانیک است و شب‌ها به راننده فرار سارقان تبدیل می‌شود.

سریع و خشن ۵ «Fast Five»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
مجموعه فیلم‌های سریع و خشن که همه با آن آشنا هستیم، به مسابقات ماشینی معروف است، اما در سریع و خشن ۵ با سکانس‌های اکشن متوالی متفاوت ظاهر شد. در این فیلم دو شخصیت اصلی با خودروهای خود یک گاوصندوق را به سرقت میبرند وپلیس‌ها به دنبال آن‌ها هستند. گفتنی است این سکانس جلوه‌های ویژه نبود و یکی از عوامل این فیلم می‌گوید از هفت گاو صندوق در فیلم استفاده شد و تنها فیلمبرداری همین سکانس تعقیب و گریز چهار هفته به طول انجامید.

مد مکس: جاده خشم «Mad Max: Fury Road»

برترین تعقیب و گریزها در فیلم‌های دهه اخیر سینما
اساسا این فیلم سینمایی یک تعقیب و گریز و دو ساعت و نیمه است. تام هاردی بازیگر نقش اصلی است که به یک ماشین بسته شده و در درگیری‌های مهیجی حضور دارد. به دلیل ترجیح جرج میلر کارگردان فیلم در استفاده از افکت‌های عملی تا کامپیوتری، از خودروهای وقعی در این فیلم استفاده شده است. این فیلم از ۱۰ نامزدی ۶ جایزه اسکار دریافت کرد.

نظرات

  • دکتر ۱۳۹۹/۰۱/۰۷ - ۱۲:۲۳
    0 0
    تعقیب و گریز در فیلم های dark knight (بین جوکر و بتمن) ، ماتریکس 2 ، bad boys2، driver بهتر از فیلم هایی است که معرفی کردید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.