دوشنبه ۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶

خیرالله تقیانی‌پور پس از کرونا؛

نمایشنامه «ژنرال» را درباره شهید سلیمانی به صحنه می‌برد

قاسم سلیمانی

سینماپرس: تقیانی‌پور درباره نمایش ویژه شهید سردار سلیمانی گفت: من نگارش نمایشنامه را کاملا به اتمام رسانده‌ام اما فعلا اوضاع کشور با این ویروس کرونا عادی نیست پس نمی‌توانم قطعیت زمانی برای شروع آن بدهم.

به گزارش سینماپرس، یکی از اتفاقات تلخ در سالی که گذشت و صحنه داخلی و بین‌المللی را تحت تأثیر قرار دارد بدون شک ترور و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی بود؛ خصوصا با توجه به علقه‌ای که مردم کشورمان به این سردار شهید داشته و دارند،  بسیاری در تلاش هستند تا ادای دینی به او داشته باشند.

در جدیدترین اتفاقات هنری قرار بود که انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، نمایشی را درباره حاج قاسم سلیمانی و به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور تدارک ببیند.  

در همین راستا خیرالله تقیانی‌پور، کارگردان جوان و نام‌آشنای تئاتر که از پیش سراغ نگارش نمایشنامه‌ای بامحوریت شهید حاج قاسم سلیمانی رفته است، در این رابطه در گفتگو با خبرگزاری آنا اعلام کرد: من نگارش نمایشنامه را کاملا به اتمام رسانده‌ام و نمایش برای اجرا روی آماده است.

تقیانی‌پور با این حال افزود: منتظرم بلکه کشورمان شرایط مساعدی پیدا کند، از این ویروس کرونا خلاص شویم و وضعیت به حالت عادی برگردد تا بتوانم جدی‌تر به این تئاتر فکر کنم. وگرنه الان و نوروز هم نمی‌شود کار خاصی کرد.

منتظرم بلکه کشورمان شرایط مساعدی پیدا کند، از این ویروس کرونا خلاص شویم و وضعیت به حالت عادی برگردد تا بتوانم جدی‌تر به نمایش «ژنرال»   فکر کنم.

وی در عین حال به زمان و مکان اجرای آن نیز اشاره کرد و گفت: واقعا هیچ چیزی مشخص نیست و قطعیتی برای کارها نیست. فعلا که همه‌چیز تعطیل است چه این نمایش باشد و چه دیگر کارهای روزمره. نمی‌دانم ماه رمضان باشد یا زمان دیگری؛ چون با شیوع این بیماری نمی‌توان شرایط و زمانی مشخص کرد.

تقیانی‌پور همچنین گفت: اسم نمایش همان «ژنرال» خواهد بود، ولی برای تدارک گروه بازیگری و دیگر عوامل، باید شرایط عادی شود.

گفتنی است، نمایش «ژنرال» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور قرار است با حمایت انجمن تئاترانقلاب و دفاع مقدس به احترام سیدالشهدای جبهه مقاومت، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به روی صحنه برود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.