دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

حمید نیلی مطرح کرد؛

مظلومیت هنرمندان تئاتر و هنرهای نمایشی در مراسم تقدیر

حمید نیلی

سینماپرس: مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس از استقبال گسترده هنرمندان و فعالان هنرهای نمایشی استان‌های کشور از «جایزه بزرگ سرو» خبر داد.

به گزارش سینماپرس، حمید نیلی با اعلام این خبر گفت: پس از اعلام رسمی برگزاری این جایزه بزرگ ملی با سیل ارسال آثار به دبیرخانه این رویدار فرهنگی هنری مواجه شدیم؛ به نحوی که از استقبال مردمی این جایزه غافلگیر شدیم که البته این موضوع ما را برای آینده تئاتر مقاومت و جریان تأتر انقلاب و دفاع مقدس بسیار امیدوار کرد.

وی افزود: استقبال از این طرح به حدی بود که ما به درخواست هنرمندان گرامی مجبور شدیم مهلت ارسال آثار را تمدید کنیم و همکاران بنده در انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس کماکان درحال دریافت آثارند.

نیلی اضافه کرد: تاکنون بیش از ۲۲۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده و به طور قطعی تمامی استانهای کشور در این رویداد تئاتر و اتفاق هنری نماینده و سهمی دارند و امیدوارم این موضوع باعث کشف و زمینه ساز شناسایی استعدادهای جدید و نوظهور در حوزه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس شود.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران اضافه کرد: برگزاری این رویداد براساس فکر و ایده‌ای مشخص، جدا از جوایز رسمی جشنواره تئاتر مقاومت در انجمن تأتر انقلاب و دفاع مقدس پایه ریزی شد و ما در این جایزه که ابتکار و ایده خلاقانه اتاق فکر انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس است،  به دنبال جریان سازی سالم و تقدیر از فعالان حوزه تئاتر مقاومت هستیم و برجسته سازی آثار نمایشی حوزه انقلاب و دفاع مقدس را وظیفه جدی خود در این عرصه میدانیم.

دبیر هفدهمین جشنواره تئاترمقاومت با اشاره به نامگذاری هفته هنر انقلاب افزود : جای خالی این جایزه در سپهر فرهنگ و هنر ایران، خصوصا حوزه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس خالی بود و جای تأسف دارد که نهادهای متولی و مسئولانی که مسئولیت مستقیم پرداختن و برجسته کردن چنین افراد و جریانهایی را دارند، تاکنون به تقدیر از فعالان هنرهای نمایشی در حوزه انقلاب  و دفاع مقدس کمتر پرداخته اند که این موضوع جای گلایه دارد.

وی ادامه داد: با حفظ احترام به هنرمندان تمام رشته های هنری کشور، متأسفانه در اکثر مراسمها و تقدیرهایی که اتقاق می افتد هنرمندان تئاتر و هنرهای نمایشی مظلوم واقع میشوند و در مقایسه با هنر سینما و تلویزیون و حتی هنرهای تجسمی، در حقشان اجحاف بارزی صورت میگیرد؛ درصورتی که واضح و مبرهن است که هنر تئاتر به خاطر زنده بودن و ارتباط رودرو و مستقیم هنرمند و مخاطب، به عنوان هنرمادر شناخته میشود و جا دارد که نوع نگرش مسئولان و رسانه ها به این رشته هنری تغییر یابد.

نیلی همچنین از اعلام رسمی فراخوان هفدهمین جشنواره سراسری تاترمقاومت در فروردین ماه ۱۳۹۹ خبر داد و گفت: امیدواریم جریان تئاتر انقلاب و دفاع مقدس به عنوان یک ژانر ملی بتواند بیش از پیش رونق یابد و از همین‌جا از کلیه فعالان و هنرمندان کشور که در حوزه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در سال گذشته اثری خلق کرده‌اند صمیمانه تشکر میکنم و به آنها خداقوت و خسته نباشید عرض می‌کنم.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که سال جدید علاوه بر سلامتی فرد فرد جامعه بزرگ و هنردوست ایران عزیز و رهایی از ویروس کرونا با شکوفایی و پویایی هنر و فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همراه باشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.