یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸

مطالبه بسته جبرانی برای اهالی تئاتر؛

نامه کرونایی «مدیرعامل خانه تئاتر» به وزیر ارشاد

تئاتر

سینماپرس: مدیرعامل خانه تئاتر طی نامه‌ای سرگشاده، پیشنهادات خانه تئاتر در خصوص جبران ضرر و زیان اهالی تئاتر به دلیل شیوه کرونا را به ایشان اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، مدیرعامل خانه تئاتر طی نامه‌ای سرگشاده، پیشنهادات خانه تئاتر در خصوص جبران ضرر و زیان اهالی تئاتر به دلیل شیوه کرونا را به ایشان اعلام کرد.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

جناب آقای دکتر صالحی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

با سلام و احترام

سپاس از زحمات حضرتعالی و همکاران گرامی‌تان در مواجهه با بیماری فراگیر کرونا لازم به ذکر است خانواده بزرگ تئاتر تمام مساعی خود را برای یاری و همنفسی با مردم ایران از تبلیغات، خدمات، آموزش و... به کار گرفته‌است تا بتواند همراهی و همگامی با مردم، آسیب‌ها را به حداقل برساند.

اما این خانواده خدوم که بنیه اقتصادی بسیار ضعیفی دارد خود دچار آسیب‌هایی شده که معیشت بسیاری از این خانواده‌ها را به خطر انداخته‌است. لغو اجراهای عمومی، مراسم‌ها، جشنواره‌ها، تمام مشاغل و پیرامون تئاتر را با معضل مواجه و ضرر و زیان فراوانی را متوجه هنرمندان، گروه‌ها، تماشاخانه‌ها، آموزشگاه‌ها و... کرده‌است.

خواهشمندم دستور فرمایید به هر نحو ممکن برای امرار معاش بسیاری از اعضا خانه‌تئاتر، گروه‌ها، هنرمندان و مشاغل تمهیدات لازم اتخاذ شود. خانه تئاتر ضمن ارج نهادن به زحمات شما ۵ بسته پیشنهادی را برای جبران بخشی از ضرر و زیان ناشی از این بلای عمومی به شرح زیر تقدیم می‌کند:

۱. بسته حمایت مالی «پرداخت بلاعوض‌هایی به گروه‌ها، هنرمندان، اعضا خانه تئاتر، تماشاخانه‌ها و مشاغلی که در تعطیلی ناشی از کرونا ویروس دچار تنگی در معیشت و... شده‌اند.»

۲. بسته حمایت اعتباری؛ «لغو مالیات، عوارض شهری، قبوض انرژی و ...»

۳. بسته تسهیلات ارزان بانکی؛ «پرداخت وام‌های کم بهره و...»

۴. بسته جبران بیمه‌ای «اقدام بیمه‌ها در پرداخت حقوق ایام بیکاری، حقوق ناشی از عوارض کلی ناشی از بیماری اپیدمی و...»

۵. بسته حمایت بهداشتی؛ «تقدیم بسته های بهداشتی به تمامی هنرمندان عضو خانه‌ها و صندوق اعتباری هنر»

۶. بسته حمایت معیشتی؛ «اهدا بسته حمایت ارزاق عمومی به تمامی هنرمندان عضو در خانه‌ها و صندوق اعتباری هنر ...»

خانواده بزرگ تئاتر ایران اعم از استان‌ها، شهرستان‌ها، اعضا محترم خانه‌تئاتر شبکه‌ای فرهیخته و فراگیر هستند که برای انجام ماموریت توسعه فکری و معرفتی جامعه نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند، حال که کشور در این شرایط ناگوار قرار گرفته این قشر آسیب‌پذیر جز گروه‌های مهجور فکری و فرهنگی قرار دارند که به جد نیاز به توجه ویژه دارد. لذا از حضرتعالی خواهشمندم دستور فرمایید خانه‌تئاتر را از هر اقدام مقتضی مطلع فرمایند تا به هنرمندان عزیز اطلاع‌رسانی لازم برای تامین آرامش روانی صورت گیرد.

با تشکر و احترام

مدیرعامل خانه تئاتر

شهرام گیل آبادی»

گفتنی است سالن‌های تئاتر از ابتدای شروع کرونا به دستور وزارت ارشاد تعطیل و اجرای نمایش‌ها متوقف شده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.