سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲

سخنگوی شورای صنفی نمایش مطرح کرد:

سینماها می‌توانند از بحران کرونا عبور کنند اگر دولت کمک کند

غلامرضا فرجی*

سینماپرس: غلامرضا فرجی می گوید: برای اینکه سینماها از بحران کرونا عبور کنند حمایت دولت ضروری است.

به گزارش سینماپرس، غلامرضا فرجی مدیر پخش شرکت بهمن سبز و سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفتگو با ایلنا با اشاره به  ضوعیت سینماها گفت : همه باید خودمان را در شرایط فعلی سازکار کنیم  و به حفظ سلامت جامعه کمک کنیم تا بتوانیم همه چیز به حالت اولیه برگردد.

وی ادامه داد : به لحاظ مادی سینماها مانند سایر مشاغل خسارت دیده اند و به منظور جبران این آسیب دولت باید از آنها حمایت کند. البته دولت مشکلات دیگری نیز دارد مثلا ما در مقطعی هستیم که سالمندان و بازنشستگان باید حقوق و بیمه اسفندماه خود را بگیرند اما با توجه به شرایط فعلی باید دولت از سالن هایی که دچار ضرر و زیان شدند حمایت کنند.

فرجی افزود:حتی اگر همین فردا نیز سالن های سینما باز شوند بسیار نیاز داریم که مخاطب اعتمادش دوباره جلب شود و به سینما بیاید. و از این فضایی که بوجود آمده خارج شود لذا حمایت دولت کاملا ضروری است.

وی ادامه داد : شرایط باید به سمتی برود که حتی تهیه کننده ای که اولین فیلم اش را ساخته امید داشته باشد تا آثار دیگرش را بسازد و به بازگشت سرمایه اش امیدوار باشد با یک برنامه ریزی مدرن  می توانیم از این بحران عبور کنیم به شرطی که همه فعالان این عرصه کمک کنند طرح و برنامه نیز بدهند و دولت نیز حمایت کند.

 فرجی افزود :کمک بلاعوض، وام های قرض الحسنه، حذف عوارض شهرداری، نوسازی سالنها،   از جمله مواردی است که دولت  با برنامه ریزی می تواند کمک بزرگی به سینما داران بکند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.