دوشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵

یک تهیه کننده سینما مطرح کرد:

جبران ضرر سینمای خصوصی توسط دولت

عبدالله علیخانی

سینماپرس: عبدالله علیخانی درباره وضعیت سینما درشرایط کنونی و چگونگی حمایت وزارت ارشاد از سینماداران بخش خصوصی صحبت کرد.

به گزارش سینماپرس، عبدالله علیخانی تهیه کننده سینما و بازرس انجمن سینماداران با ارائه پیشنهادی برای جبران ضرر کرد سینماداران پس از پاکسازی کامل ویروس کرونا به خبرنگاران جوان، گفت: ضرر بخشی از سینماها که دولتی هستند  را خود دولت می‌دهد، اما سینمای بخش خصوصی در این شرایط، درآمد که ندارند هیچ، مخارجی از جمله دستمزد کارگر، بیمه، هزینه آب و برق و... را هم دارد که مسئولان امر می‌توانند حداقل، آن را پرداخت کنند.

او در خصوص باز کردن سینما و حضور مخاطب برای دیدن فیلم ها در این شرایط بیان کرد: اصلا این کار منطقی و صحیح نیست، اگر بگوییم در این برهه از زمان ارشاد تنها یک کار درست انجام داده همین تعطیلی سینماها بود، چون پای سلامتی مردم و جامعه در میان است.

این تهیه کننده ادامه داد: در بحث کاسبی و کار نیز، دنیا به آخر نرسیده، چون بالاخره این مشکل حل می‌شود و دوباره سینما به چرخه خود بر می‌گردد. در این میان سلامت مردم از همه چیز واجب‌تر است و اگر کسی مخالف این جریان باشد کاملا عجیب و غیرمنطقی خواهد بود.

علیخانی اضافه کرد: همیشه در کارها مخالف و موافق داریم، ولی در کل باید ببینیم حرف و ایده مطرح شده، بیانگر چیست نه اینکه چه کسی آن را بیان می‌کند. اصلا مهم نیست چقدر ضرر داشتیم، چون جان مردم و سلامت جامعه از هر مقوله‌ای واجب‌تر است.

بازرس انجمن سینماداران گفت:از جسم و روح سالم است که انسان صاحب همه چیز می‌شود اگر قرار باشد سلامتی وجود نداشته باشد هیچ چیزی ارزشی ندارد پس تصمیم ارشاد کاملا درست است، چون سلامتی جامعه را فدای منافع نکردند.

این تهیه کننده در خصوص تمدید مجدد تعطیلی سینماها عنوان کرد: جدیدا چیزی اعلام نشده است فقط همان اطلاعیه آخری که ارشاد به ما داد. این جریانی نیست که بتوان روی آن تاریخ گذاشت، چون زمان پایان آن مشخص نخواهد بود شاید یک هفته، یک ماه و بیشتر زمانبر شود.

علیخانی گفت: هر زمان متخصصان تشخیص بدهند بازگشایی سینما، نماز جمعه، کنسرت، تئاتر و... بلامانع است و ضرری برای جامعه ندارد می‌توان ادامه فعالیت داد، چون ما قدرت تشخیص این کار مهم تخصصی را نداریم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.