دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰

با حکم سید عباس صالحی؛

«حسن بلخاری» به عضویت شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی درآمد

حسن بلخاری

سینماپرس: حسن بلخاری، استاد مطالعات هنر و رییس انجمن مفاخر و آثار فرهنگی، با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد، به عضویت شورای بازبینی فیلم درآمد.

به گزارش سینماپرس، حسن بلخاری، استاد دانشگاه و رییس انجمن مفاخر و آثار فرهنگی ایران با حکم سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، به عضویت شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی درآمد.

 در حکم وزیر فرهنگ خطاب به بلخاری آمده است، نظر به مراتب علمی و تجربیات ارزنده و شایستگی جناب‌عالی در حوزه مسائل فرهنگی و به پیشنهاد رییس سازمان سینمایی، به عنوان عضو شورای بازبینی فیلم‌های سینمایی به مدت دو سال منصوب می‌شوید.

دکتر حسن بلخاری قهی متولد سال ۱۳۴۱ در اصفهان و  عضو هیات علمی دانشگاه تهران و استاد گروه مطالعات عالی هنر در پردیس هنرهای زیبا است.

بلخاری دکترای فلسفه هنر دارد و بیش از بیست و پنج کتاب در باب مبانی نظری هنر و به ویژه فلسفه هنر تالیف و ترجمه کرده است. او همچنین عضو حقیقی شورای قطب‌های علمی کشور، عضو حقیقی کمیسیون نشریات علمی کشور، رئیس کرسی هنر در هیات حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، عضو شورای عالی آموزش و پژوهش کتابخانه ملی ایران، رئیس سابق پژوهشکده هنر فرهنگستان هنر و اکنون رییس انجمن مفاخر و آثار فرهنگی ایران است.

او  که بیش از ۱۲۱ مقاله علمی در نشریات و کنگره های داخلی و خارجی دارد در سال ۱۳۹۰ به عنوان چهره ماندگار شهر تهران برگزیده شد. حیطه اصلی مطالعات و تحقیقات بلخاری، فلسفه هنر و زیبایی شناسی،  مبانی عرفانی هنر و معماری اسالمی، و حکمت هنر شرق است و تالیفات و ترجمه‌های زیادی در این زمینه دارد.

نظرات

  • فضل اللهی ۱۳۹۸/۱۲/۱۲ - ۲۱:۵۷
    0 0
    جناب بلخاری با این که در مسال انتزاعی هنر تحقیقاتی کرده است اما به نظر من به هیچ وجه مناسب شوراهای پروانه ساخت و یا بازبینی نیست . تجربه نشان داده اینگونه تخصصهای انتزاعی که با نوعی اخلاق خشک مدیریت رسمی همراه شده ، در ارزیابی موقعیتهای روایی و دراماتیک نمی توانند ورود درستی به مساله داشته باشند چرا که به سرعت و بدون درگیر شدن با جهان اثر ، در پی تطبیق دادن تئوریهای ذهنی به فیلم ها و متن ها هستند و در اکثر موارد بجای پردازش خود متن در جستجوی پیش داوری ها و تئوریهای ذهنی خود در آنها هستند . البته بعید می دانم این کامنت من تاثیری در ذهن آقایان داشته باشد ولی گذشت زمان و تنشهای احتمالی فیلمسازان با این شوراها حرف مرا ثبت خواهد کرد

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.