شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

کرونا هالیوود را زمینگیر می‌کند؟

هالیوود تیم استراتژی کرونا تشکیل می‌دهد

 ترسیم هالیوودی نجات انسان ها

سینماپرس: با شیوع ویروس کرونا در جهان، هالیوود به شدت سفرهای کاری را به چین، ژاپن، ایتالیا و کره‌جنوبی محدود کرده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از وِرایِتی، هالیوود فعالیت‌های سینمایی خود را در کشورهایی که بیشترین سرایت ویروس کرونا در آنها گزارش شده است به تعویق انداخت.

پیش‌تر نیز اکران فیلم‌های هالیوودی که از قبل برای نمایش در چین برنامه‌ریزی شده بود. جدیدترین فیلم جیمز باند با عنوان «وقت مردن نیست» و «مولان» کمپانی دیزنی از جمله فیلم‌های شاخص با قابلیت بالای فروش در گیشه‌اند که اکرانشان در چین لغو شده است.

البته همچنان تا کنون تمام سالن‌های سینمایی چین تعطیلند و مقامات این کشور خبری در مورد زمان بازگشایی این سالن‌ها اعلام نکرده‌اند.

ایتالیا هم با افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس به ۴۰۰ مورد، برای اکران فیلم‌های هالیوودی با مشکل مواجه شده و فیلم‌های «مولان» «گراج» و «به پیش» ازجمله فیلم‌هایی‌اند که اکرانشان در این کشور به تعویق افتاده است.

کرونا ویروس که باعث بیماری «کووید-۱۹» شده تعداد ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر را در جهان آلوده کرده است و ۲ هزار و ۸۱۰ نفر جان خود را ازدست داده‌اند.

این در حالی است که بسیاری از استودیوهای هالیوودی خود تیمی برای مواجهه با این بحران تشکیل داده‌اند و بسیاری از اکران‌های خود را به ماه‌های آتی ۲۰۲۰ و حتی ۲۰۲۱ میلادی موکول کرده‌اند.

کارشناسان هالیوود تنها آسیب بحران کنونی برای عدم اکران فیلم در کره جنوبی را میلیون‌ها دلار برآورد کرده‌اند.

فیلم «مولان» با بودجه ساخت ۲۰۰ میلیون دلاری با هنرپیشگان و عوامل چینی از محبوب‌ترین فیلم‌ها نزد مردم چین است که در حال حاضر درگیر بحران کنونی است. فیلم‌های «جیمز باند» «سریع و خشمگین» «زن شگفت‌انگیز» و «۱۹۸۴» از جمله فیلم‌هایی‌اند که درگیر بحران کرونا ویروس شده‌اند و به تدابیر کمپانی دیزنی چشم دوخته‌اند.

همچنین مهم‌ترین نمایشگاه اکران فیلم «سینماکان» که قرار است در ماه مارس در شهر لاس وگاس برگزار شود، کمپانی‌های «برادران وارنر» «پارامونت» «یونیورسال» و «دیزنی» را به شدت نگران عدم برگزاری این رویداد سرنوشت‌ساز کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.