دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸

انسیه شاه‌حسینی:

هنرمندان جوان سینما ابتدا ساختار و مفاهیم را فرابگیرند

انسیه شاه حسینی در ششمین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: یک کارگردان و فیلمنامه‌نویس از جوانان علاقه‌مند به هنر هفتم؛ به ویژه آنان که در کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد فعالیت می‌کنند، خواست قبل از تولید فیلم ساختار و مفاهیم سینما را فرابگیرند.

به گزارش سینماپرس، انسیه شاه‌حسینی در حاشیه داوری مرحله نهایی رویداد ملی فهما (پایتخت فرهنگ و هنر مسجد) در بخش فیلم به خبرنگار معارف ایرنا گفت: جوانانی که در کانون های فرهنگی هنری مساجد به هنر سینما می پردازند،  تفکرات و انگیزه های قوی دارند و حمایت های خوبی نیز از آنان می شود ولی ساختار ندارند. چون فیلمنامه را ایدئولوژی (جهان‌بینی) و ساختار می سازد.

وی تلاش این هنرمندان جوان در عرصه سینما را به لباس زیبای دوخته شده ای تشبیه کرد که به جای آن که در جالباسی قرار گرفته باشد به یک میخ آویزان شده است و از جوانان علاقه مند به سینما خواست قالب مناسب را برای فیلم های خود انتخاب کنند.

کارگردان فیلم شب بخیر فرمانده افزود: این جوانان به شدت تشنه هنر هفتم و باانگیزه هستند و باید توجه و هزینه بیشتری برای آموزش آنان درنظر گرفته شود.

شاه حسینی اضافه کرد: گاهی در کلاس ها به هنرجویان می گویم که تولید را تعطیل کرده و به آموزش بپردازند و بیش از هر چیز نگاه و دید را تجربه کنند. بنابراین وقتی یاد گرفتند چگونه ببینند و با دغدغه ها آشنا شوند،  می توان روی آنان سرمایه گذاری کرد.

وی با اشاره به سینمای غرب اظهار داشت: سینمای هالیوود چیزی ندارد ولی به قدری اجرای قوی دارد که اگر مقداری از تفکر عرفانی و دینی ما را داشته باشند، می توانند این تفکرات را به گونه ای در قاب سینما ارائه دهند که بیشتر و بهتر از واقعیت این مفاهیم است.

این فیلمنامه نویس از مساجد به عنوان محور در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس یاد کرد و گفت: مسجد در هشت سال جنگ تحمیلی محور تمام فعالیت ها بود؛ به گونه ای که رزمندگان در آنجا آموزش می دیدند و از همانجا به جبهه اعزام می شدند و بسیاری از قصه نویس ها و هنرمندان فعالیت های هنری خود را از مسجد آغاز کردند.

داوری مرحله نهایی فهما از شنبه در ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شد و تا پنجشنبه اول اسفند ادامه داشت و داوران به ارزیابی آثار منتخب پرداختند و هشت شاخص اصلی در این داوری ها مورد توجه قرار گرفت.

داوران شاخصه قرآن و عترت را حجت الاسلام حمید محمدی،  عباس سلیمی، مهدی قره شیخ لو و مجتبی کلباسی تشکیل دادند و فرهاد قائمیان، سیدسعید سیدزاده و انسیه شاه حسینی در بخش فیلم به داوری پرداختند.  شهرام کرمی، کوروش زارعی و سیدحسین فنایی در بخش نمایش و شهروز حقی، امید عرفان پور و مسعود نکویی نیز در بخش سرود داوری کردند.

از دیگر داوران نیز می توان به حسین اسدی، مهدی عباسی، حجت الاسلام روح الله حریزاوی و روح الله رازینی در شاخصه خلاقیت و نوآوری،  بهروز مینایی، محمدرضا بهمنی و رضا باقری اصل در شاخصه فضای مجازی و رسانه،  حجت الاسلام حجت الله ذاکر، امیرحسین آل اسحاق، رضا برزگر و شعبانعلی رمضانیان در شاخصه غنی سازی اوقات فراغت اشاره کرد.

فهمیه باب الحوائجی، محسن حاجی زین العابدینی و ابراهیم حیدری در شاخصه فرهنگ کتاب و کتابخوانی و حجج الاسلام سیدناصر میرمحمدیان، احمدی، حجت گنابادی نژاد و رضا روستاآزاد در شاخصه پاسداشت مناسبت های ملی مذهبی داوری کردند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.