چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۸

در سی و هشتمین دوره جشنواره؛

وقتی تهیه کننده فیلم فارسی از سنگ اندازی جشنواره فجر گلایه می‌کند

سعید خانی

سینماپرس: سعید خانی از سخت‌گیری برای ساخت برخی فیلم‌های اجتماعی انتقاد کرد. این در حالی است که فیلم اخیر او یعنی دوزیست که روز گذشته در سینمای رسانه پخش شد مصداق کامل یک فیلم فارسی است که در آن جواد عزتی قیصروار به دنبال حل مشکل دختر فراری فیلم است. اما آقای تهیه کننده؛ آیا فسق و فجور دیگری هم مانده بود که شما در فیلم خود آن را نشان نداده باشید که اکنون اینگونه مظلوم‌نمایی کرده و جشنواره را متهم به سنگ‌اندازی می‌کنید. آری جشنواره ملی فجر و مسئولان سینمایی مقصرند اما نه آنگونه که شما مدعی هستید بلکه اگر مسئولان بی‌سواد و جاهل سینمایی قدری درایت داشتند اکنون ما شاهد چنین فیلم سخیفی روی پرده سینما آن هم در یک جشنواره ملی نبودیم.

به گزارش سینماپرس، سعید خانی تهیه‌کننده «دوزیست» در خصوص ما به ازای بیرونی شخصیت‌های این فیلم که برای رسیدن به اهدافشان کارهای خلاف قانون انجام می‌دهند، به خبرنگاران جوان، گفت: اگر در جامعه چنین شخصیت‌هایی کم شده بود که این فیلم را نمی‌ساختیم؛ پس شمار این افراد رو به افزایش است که فیلمی با محوریت آن‌ها تولید کردیم.

او افزود: شرایط موجود اقتصادی، فرهنگی و ... دلایلی است که باعث ازدیاد این گونه آدم‌ها می‌شود. آن‌ها نسبت به شرایط و موقعیت‌هایی که دارند، می‌توانند رنگ عوض کنند و هر روز تعدادشان زیاد می‌شود. متأسفانه این‌ افراد خروجی تفکرات آدم‌های جهان سوم است.

این تهیه‌کننده در خصوص نقش سینما در جلوگیری از افزایش چنین شخصیت‌هایی در جامعه، بیان کرد: سینما به لحاظ فرهنگی و اجتماعی تریبون هشدار دهنده مهمی است؛ چون جذابیت‌های خاص خودش را دارد و می‌تواند اثری مستقیم بر مخاطب بگذارد.  

خانی درباره مشکلات موجود برای ساخت چنین آثاری که می‌تواند مثبت‌گرا باشد، بیان کرد: قطعاً مشکلات و سنگ اندازی‌ها برای ساخت چنین آثاری که می‌تواند مشکلات را بیان کند و راهکار مناسب بدهد، وجود دارد. اگر اینگونه نبود که جشنواره فیلم فجر و سینمای خنثایی نداشتیم.

او افزود: آن قدر ممیزی زیاد است که باعث شده فیلمسازان ما ناخودآگاه به سمت خود سانسوری بروند و خروجی آن تولید فیلم‌های پاستوریزه‌ای است که می‌بینیم.

گفتنی است فیلم «دوزیست» داستان تلاش سه دوست برای دزدیدن پول از گاوصندوق مردی را روایت می‌کند که در جریان این اتفاق، با ماجراهای دیگری نیز مواجه می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.