سه‌شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۸

توجیه آقای رئیس شورای اسلامی؛

کمک به جشنواره فیلم فجر به نام انقلاب به کام جماعتی خاص

محسن هاشمی

سینماپرس: رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به کمک شهرداری به جشنواره فیلم فجر گفت: اگر کمک هم نمی‌کردیم می‌گفتند که انقلابی نیستیم و به دهه فجر توجه نمی‌کنیم.

به گزارش سینماپرس، محسن هاشمی در میانه جلسه شورای شهر تهران با ترک جلسه و سپردن اداره آن به نایب رئیس شورا با حضور در جمع خبرنگاران گفت: امروز جلسه با ۴۵ دقیقه تاخیر آغاز شد و به همین دلیل اجازه بیان تذکر و نطق به اعضای شورا داده نشد و به سرعت وارد دستور کار که همان بررسی پلاک ثبتی‌های باغات بود شدیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر کمک ۸ میلیاردی شهرداری تهران به جشنواره فیلم فجر با بیان این که بارها این موضوع را توضیح دادم اما باید بگویم که جشنواره فیلم فجر یک موضوع ملی است و اهمیت ویژه‌ای برای انقلاب دارد و همه ما نسبت به این جشنواره مسئول هستیم، اظهار کرد: معمولا شهرداری‌ها اسپانسر چنین فعالیت‌های فرهنگی می‌شوند و دقت داشته باشید که ما سالانه بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان در عرصه فرهنگی تهران هزینه می‌کنیم و این گونه تخریب های شهرداری به خصوص از طرف اهالی که مدعی فرهنگ هستند، درست نیست.

هاشمی با بیان این که بودجه‌های فرهنگی شهرداری را می‌توان در حوزه‌های مختلف هزینه کرد، گفت: حالا اگر شهرداری به این جشنواره کمک نمی‌کرد می‌گفتند که انقلابی نیست و به دهه فجر هم توجه نمی‌کند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که در دی ماه باز هم شاهد استشمام بوی نامطبوع در تهران بودیم، ادامه داد: من بارها تذکر داده و حتی به رئیس سازمان مدیریت بحران تهران اعتراض کردم که چرا دستگاه تشخیص بو نمی‌آورید چرا که دستگاه‌ها گران نیست و می‌توان تعداد زیادی را در بخش‌های مختلف تهران مستقر کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: به نظر می‌رسد همیشه "بو داریم" و  باید دستگاه‌های بسیاری در حوزه پایش بو خریداری و این بو پایش شود.

وی در خصوص وضعیت لایحه اصلاح ساختار شهرداری تهران نیز با بیان این که تا آخر امسال این لایحه بررسی خواهد شد گفت: پیشنهاد شورا این بود که تعداد معاونت‌ها از ۹ به ۶ برسد اما شهرداری تعداد معاونت‌ها را در لایحه به عدد ۷ کاهش داده است و باید این موضوع را در شورا دنبال کنیم.

هاشمی در مورد خبر خوش رئیس شورای عالی استان‌ها در مورد افزایش سهم شهرداری از لایحه مالیات بر ارزش افزوده اظهار کرد: این خبر خوبی است چرا که درآمد شهرداری‌ها را در سراسر کشور ۲۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌دهد و حداقل برای تهران دو هزار میلیارد تومان می‌شود که می‌توانیم در بخش‌های مختلف هزینه کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.