دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷

در دوازدهمین دوره جشنواره؛

آثار مستند کوتاه و نیمه بلند جشنواره فیلم های ورزشی

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های ورزشی ایران

سینماپرس: آثار راه یافته به بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران در بخش مستندهای کوتاه و نیمه بلند معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، آثار مستند کوتاه و نیمه بلند دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران از سوی هیأت انتخاب این جشنواره برای حضور در بخش مسابقه معرفی شدند.

مستند کوتاه:

«F۵۵» به کارگردانی و تهیه کنندگی ناصر ناصرپور، «پنجره آبی» به کارگردانی رضا فرهمند و تهیه کنندگی مرتضی شعبانی، «کوتاه قامتان» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدرضا عظیمی، «حسنی میرهادی» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدرضا عظیمی، «کودکان سندروم داون (پان)» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدرضا عظیمی، «جان و خرد» به کارگردانی سعید راضی حویزه و تهیه کنندگی مصطفی فولادی، «من یک پرنده هستم» به کارگردانی و تهیه کنندگی عابدین محمدی، «انوری» به کارگردانی سلمان ابوطالبی و تهیه کنندگی یاسر شاه پیری، «قهرمان» به کارگردانی و تهیه کنندگی ابراهیم نعمتیان، «اتفاق آن روز» به کارگردانی و تهیه کنندگی رضا عربشاهی، «آن سوی حصار» به کارگردانی و تهیه کنندگی آرمان قلی پور دشتکی، «ابرام چرخی» به کارگردانی علی ثقفی و تهیه کنندگی عادل فردوسی پور، «چطوری کریس؟» به کارگردانی و تهیه کنندگی عادل فردوسی پور، «کامیون» به کارگردانی و تهیه کنندگی مجتبی پوربخشی.

مستند نیمه بلند:

«بهمن عزیزم» به کارگردانی مصطفی پورمحمدی و تهیه کنندگی خانه مستند انقلاب اسلامی، «افتخار من سپاهان» به کارگردانی و تهیه کنندگی امیرحسین رضی، «دریبل» به کارگردانی پدارم بهرامی و تهیه کنندگی عطا ‌پناهی، «جلیل و خلیل» به کارگردانی و تهیه کنندگی روح الله اکبری، «نینجاهای ایرانی» به کارگردانی محمد قادری و تهیه کنندگی محمد قادری و اکبر فرجی، «داستان جودو» به کارگردانی محمدرضا خیابانی تنها و تهیه کنندگی محمدرضا خیابانی تنها و رضا شکری، «تنفس مصنوعی» به کارگردانی و تهیه کنندگی صادق دهقان، «چنگ به آسمان» به کارگردانی و تهیه کنندگی سیدمحمدعلی حامی، «کنار گود» به کارگردانی تورج کلانتری و تهیه کنندگی سیدجمال عودسیمین، «پرنده آبی» به کارگردانی کاوه بهرامی مقدم و تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «سکوهای آزادی، سمفونی هواداری» به کارگردانی امیر تاجیک و تهیه کنندگی سایت ورزش سه، «سکوهای امن افغانستان» به کارگردانی امیر تاجیک و تهیه کنندگی سایت ورزش سه، «ستارگان خلیج فارس» به کارگردانی و تهیه کنندگی علی خائف، «دقیقه ۵۵» به کارگردانی علیرضا فرخنده کیش و تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، «عاطفه» به کارگردانی فرهاد عزیزی یکتا و تهیه کنندگی حوزه هنری استان خوزستان، «۷۰ سال بدون کارت زرد» به کارگردانی و تهیه کنندگی سید کیانوش رستگار، «اسکندر» به کارگردانی و تهیه کنندگی علی شهابی نژاد، «سرزمینی برای راگبی نیست» به کارگردانی مسعود احمدی و تهیه کنندگی شیما پورسهم الدین، «مشق کوه» به کارگردانی شهروز صفری و تهیه کنندگی سلیمان خادمی، «یک فراموشی بی حس کننده» به کارگردانی عادل انیسی و تهیه کنندگی مهدی مطهر.

مستند کوتاه و نیمه بلند بین الملل:

«مردی در هوا» به کارگردانی نصرت اوغوژان ییلدیز و آغور ارثوز از ترکیه، «یک مسابقه متناقض» به کارگردانی اوریم اینچی از ترکیه، «اچ. سی. دوسی – جوان ماندن در ۸۸ سالگی» به کارگردانی سرتاک چاولا از هند، «چشمک: قدرت برای تغییر» به کارگردانی آفتاب عباسی از پاکستان، «بازنده» به کارگردانی ساویتا سیلتراکول از تایلند، «نارش کومار – مردی با کفش های صندلی» به کارگردانی لینوس هربیگ ماتن از نیوزلند، «ایزیدوس» به کارگردانی ویکتور داگبرگ از سوئد، «هفت روز – داستان دیو هیلی نابینا» به کارگردانی دومینیک هیگنر و یان هیگنز از انگلیس، «صد سال دویدن» به کارگردانی دومنیکو پاررینو از ایتالیا و «پروژه اسکیموی زنان ایسلند» به کارگردانی تانیا نویل از فرانسه.

مجموعا ۱۱۶ اثر از ایران و ۲۱ کشور به بخش مسابقه دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران در بخش های مختلف راه یافتند.

جشنواره فیلم‌های ورزشی ایران، نماینده انحصاری فدراسیون جهانی فیلم و تلویزیون ورزشی (FICTS) است. مقر FICTS در میلان ایتالیا است که بیش از ۱۲۰ کشور عضو این فدراسیون هستند. جشنواره ایران به عنوان یکی از ۱۶ پایگاه جهانی و میزبان ۲۸ کشور آسیایی و منطقه برای ورود به جشنواره جهانی میلان مورد توجه فیلمسازان و سینماگران این کشورها است و با توجه به جایگاه بین المللی این جشنواره و استقبال از آن، آثاری از کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز مهمان این رویداد هستند. در این دوره آثاری از ۵۴ کشور برای حضور در جشنواره ثبت نام کردند.

دوازدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی ایران به دبیری سیدمجتبی علوی اسفندماه ۱۳۹۸ برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.