سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

در هفتادو سومین دوره جشنواره؛

رئیس هیئت داوران جشنواره کن مشخص شد

اسپایک لی

سینماپرس: اسپایک لی کارگردان برنده اسکار به عنوان رئیس هیئت داوران دوره جشنواره فیلم کن انتخاب شد.

به گزارش سینماپرس، به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، اسپایک به عنوان رئیس هیئت داوران هفتاد و سومین دوره جشنواره فیلم کن انتخاب شده است. پیش از این در سال ۲۰۱۹ آلخاندرو ایناریتو رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم کن بود که جایزه نخل طلای آن نیز به بونگ جون هو کارگردان فیلم کره‌ای «انگل» رسید. این فیلم یک جایزه گلدن گلوب دریافت کرد و به تازگی هم در شش بخش آکادمی اسکار نامزد شد.

اسپایک لی با جشنواره فیلم کن از سال ۱۹۸۰ با فیلم سینمایی «او باید آن را داشته باشد» و «کار درست را انجام بده» که اولین حضور او در بخش رقابتی جشنواره بود، رابطه نزدیکی دارد. آخرین فیلم او با نام «کلنزمن سیاه پوست» در سال ۲۰۱۸ در جشنواره فیلم کن رقابت کرد و جایزه بزرگ آن را دریافت کرد. او برای این فیلم نامزد بهترین کارگردانی هم شد. او سابقه دریافت یک جایزه اسکار مستند و یک اسکار افتخاری هم دارد.

اسپایک لی در این باره گفت: برای من جشنواره فیلم کن بدون احترام به دیگران، مهمترین جشنواره فیلم در دنیاست و تاثیر بزرگی در حرفه فیلمسازی من داشته است. شما به راحتی می‌توانید بگویید که جشنواره کن روی جایگاهی که الان در سینما دارم بسیار موثر بوده است.

او در مورد زمانی که این جایگاه به وی پیشنهاد شده گفت: در زندگی‌ام بزرگترین نعمت‌ها به صورت غیرمنتظره به سوی من آمده‌اند. زمانی که با من تماس گرفته شد شوکه، خوشحال و شگفت زده شدم و در عین حال احساس غرور کردم.

هفتاد و سومین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۱۲ تا ۲۳ می (۲۳ اردیبهشت تا ۳ خرداد) در فرانسه برگزار می‌شود و دیگر اعضای هیئت داوران هم در میانه ماه آوریل اعلام خواهد شد.

فیلم‌های حاضر در جشنواره کن سال گذشته مثل «انگل»، «روز و روزگاری در هالیوود»، «درد و افتخار»، «بی نوایان» و «برای سما» بسیار موفق بودند و همگی در اسکار نامزد شدند. در مجموع عنوان‌های جشنواره کن ۲۰۱۹ موفق به کسب ۱۸ نامزدی در آکادمی اسکار شدند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.