یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

به کارگردانی وحید فرجی؛

«روزهای آزادی» به شبکه چهار سیما رسید

مستند روزهای آزادی

سینماپرس: مجموعه مستند «روزهای آزادی» با مروری افشاگرانه برتاریخ دخالت‌های آمریکا در اقصی نقاط جهان روی آنتن شبکه چهار سیما رفته است.

به گزارش سینماپرس، مستند ۱۰ قسمتی «روزهای آزادی» هرروز ساعت ۱۲ برای مخاطبان این شبکه به نمایش در می‌آید.

مجموعه مستند «روزهای آزادی» به مرور تاریخ دخالت‌های ایالات متحده آمریکا درنقاط مختلف جهان می‌پردازد و با انجام پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد که آمریکا برای دخالت در مناطق مختلف جهان از انواع روش‌ها شامل کودتا، تحریم اقتصادی، جنگ روانی و جنگ نظامی ‌بهره برده است.

جالب است که دراکثر این موارد کشورهای موردنظر پس از دخالت آمریکا به ورطه خشونت‌های جدید کشیده شده و یا حتی درگیر جنگ داخلی شده است. داستان این مستند ۱۰ قسمتی از زمان رخ دادن کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ در ایران آغاز می‌شود. پس از کودتا، سازمان سیا تصمیم گرفت از این روش در نقاط دیگر جهان و برای سرنگونی دولت‌هایی که مخالف برنامه‌های او هستند استفاده کند. بر همین اساس وزارت خارجه آمریکا و سازمان سیا درخط مقدم این جنگ جهانی ایالات متحده بوده و هستند.

این مجموعه تنها به ۱۰ نمونه از مهم‌ترین دخالت‌های جهانی آمریکا پرداخته است و هرکدام از قسمت‌های این مجموعه به یک کشور یا منطقه پرداخته است، مناطقی که در این مجموعه به تصویر کشیده شده است شامل گواتمالا، کنگو، ویتنام، اندونزی، کوبا، شیلی، پاناما، آمریکای مرکزی، افغانستان و عراق است.

مجموعه مستند «روزهای آزادی» به کارگردانی وحید فرجی و در مرکز بسیج صداوسیما تولید شده و مجری طرح آن نیز مرکز فرهنگی میثاق است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.