سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

با ویژه برنامه های انتخاباتی؛

همراه با انتخابات همگام با رادیو

رادیو

سینماپرس: شبکه های مختلف رادیویی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی برنامه های مختلفی را پیش بینی کرده اند.

به گزارش سینماپرس، رادیو ایران ۴۰۶ برنامه را در قالب ۲۳ عنوان و به مدت ۸۷ ساعت پیش‌بینی کرده است که ویژه‌برنامه «حضور» در چهار مرحله تبیینی، تبلیغی، تهییجی و آرامش‌بخشی پس از برگزاری انتخابات، به ویژگی‌های یک مجلس کارآمد می‌پردازد و با معرفی شهدای برجسته مجلس، نماینده تراز گام دوم انقلاب اسلامی را به مردم معرفی می‌کند. همچنین برنامه «یک استان، یک انتخاب» اولویت‌های هر استان در انتخابات مجلس را بررسی می‌کند.

در رادیو فرهنگ، ۵۱ برنامه در قالب چهار عنوان و به مدت ۲۱ ساعت تولید شده که از این میزان برنامه، دو برنامه به مدت ۱۹ ساعت به‌صورت ویژه خواهد بود. پخش برنامه‌های مربوط به انتخابات در این شبکه با «برگ برنده» آغاز شده و «به‌وقت مردم» ویژه روز انتخابات است.

رادیو جوان نیز ۲۳۶ برنامه را در قالب هفت عنوان و به مدت ۸۱ ساعت پیش‌بینی کرده که از این میزان سه برنامه به مدت ۵۴ ساعت، به‌صورت ویژه خواهد بود. «ویژه روز انتخابات»، «همساز» و «نوترانه» از ویژه‌برنامه‌های این شبکه است که با هدف تهییج مشارکت مردمی در قالب موسیقی تولید شده‌ است.

رادیو معارف برای مناسبت «انتخابات» تعداد ۳۰۹ برنامه را در قالب هفت عنوان و به مدت ۴۵ ساعت پیش‌بینی کرده است که از این میزان، پنج عنوان برنامه به مدت ۳۶ ساعت به‌صورت ویژه خواهد بود. «من انقلابی‌ام» و «بهارستان» ویژه مجلس انقلابی، «پیام ولایت» ویژه انتخابات مجلس، «نقد و نظر» و «معیار» درباره شاخص‌های انتخاب اصلح در جدول پخش شبکه معارف قرار گرفته است.

در رادیو ورزش ۱۸۶ برنامه در قالب ۱۱ عنوان به مدت ۵۱ ساعت پیش‌بینی شده است که از این میزان دو عنوان برنامه به مدت ۹ ساعت به‌صورت ویژه خواهد بود. «فصل ششم» انتخابات مجلس شورای اسلامی را از نگاه قانون اساسی بررسی می‌کند.

در رادیو نمایش برای این مناسبت ملی ۱۷۳ برنامه در قالب هشت عنوان و به مدت ۳۸ ساعت پیش‌بینی شده است که از این میزان برنامه، چهار برنامه به مدت ۲۸ ساعت به‌صورت ویژه روی آنتن خواهد رفت. «نمایش کوتاه» با هدف ترویج انتخاب درست و تبیین مفهوم انتخابات در جامعه، «فراخوان» نمایشی کوتاه با مفهوم انتخابات سالم و تهییجی، «فراخوان نمایش اپیزودی» نمایش ۱۵ دقیقه‌ای اپیزودی با موضوع انتخابات تبیینی، «فراخوان نمایش سریالی» نمایش شش قسمتی با موضوع انتخابات تهییجی، «سایه‌ سار مهر» سخنان رهبری پیرامون انتخابات، «ویژه‌برنامه انتخابات» نمایش و تشویق مردم برای حضور در انتخابات پرشور ازجمله برنامه‌های رادیو نمایش است.

رادیو سلامت ۱۷۵ برنامه را در قالب چهار عنوان و به مدت ۳۹ ساعت پیش‌بینی کرده که تمام برنامه‌ها به‌صورت ویژه خواهد بود. «ویژه‌برنامه انتخابات در دوره تبلیغی» بر مهارت‌های تصمیم‌گیری صحیح، «ویژه‌برنامه انتخابات در دوره تهییجی» بر تهییج مردمی و اطلاع‌رسانی متمرکز است.

رادیو تهران ۲۲۱ برنامه را در قالب ۱۰ عنوان و به مدت ۶۳ ساعت پیش‌بینی کرده است که از این میزان پنج عنوان برنامه به مدت ۴۵ ساعت به‌صورت ویژه روی آنتن خواهد رفت که «بهارستان»، «ویژه سیاسی»، «سعادت آباد»، «انقلاب تا آزادی»، «آوای پایتخت» از این دست است.

همچنین رادیو گفت‌وگو ۲۳۱ برنامه را در قالب ۱۱ عنوان و به مدت ۵۴ ساعت پیش‌بینی کرده است که از این تعداد، هفت عنوان برنامه به مدت ۳۲ ساعت به‌صورت ویژه تولید خواهد شد. «فردای روشن» با هدف بررسی جایگاه مجلس شورای اسلامی در ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران، «کتاب قانون»، «رصد» و «ذهناورد» از جمله این برنامه ها هستند.

رادیو قرآن با ۱۷۳ برنامه در قالب ۱۰ عنوان و به مدت ۱۸ ساعت برنامه هایی چون «اخلاق انتخاباتی در آیینه‌های بلورین» با موضوع بررسی اصول اخلاقی و «آیه‌های انقلاب» پخش بیانات بنیان‌گذار کبیر انقلاب (ره) را تدارک دیده است.

رادیو اقتصاد، چهار برنامه را از جمله «بهارستان» پیش بینی کرده است که به حدود اختیارات مجلس و مقایسه آن با اختیارات دولت و بررسی نقش هریک در اقتصاد کشور می‌پردازد.

رادیو صبا ۱۶۲ برنامه را در قالب چهار عنوان و به مدت ۲۶ ساعت پیش‌بینی کرده است که «ویژه‌برنامه انتخابات» برنامه‌ای با رویکرد طنز و جدی با همکاری ستاد انتخابات، از مهم‌ترین برنامه‌های این شبکه در ایام انتخابات است.

رادیو پیام نیز با «برداشت ۱۱» در ۳۰ قسمت و شبکه ایرانصدا نیز با برنامه «قطعات موسیقی» به مقوله انتخابات می‌پردازد. ۹ قطعه اختصاصی از محمد گلریز، امید جعفری، بهروز مقدم، رشید وطن‌دوست، مهران عطار، علی تفرشی، علیرضا جهادی و مازیار عصری، مختص این ایام روی آنتن خواهد رفت.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.