سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷

حمید بهمنی:

وقتی قهرمان ما شهید شد تازه یاد او می‌افتیم/ سینمای ما سینمای ابتذال و سیاه‌نمایی است

حمید بهمنی

سینماپرس: کارگردان فیلم سینمایی «گام‌های شیدایی» به اقدام جشنواره فیلم فجر بعد از شهادت سلیمانی اعتراض کرد.

به گزارش سینماپرس، کارگردان فیلم سینمایی «گام‌های شیدایی» از همکاری شهید سلیمانی در ساخت فیلم‌های سینمایی و نگاه ویژه او به سینما خبر داد.

بهمنی در ابتدا ضمن تسلیت به مردم ایران و رهبر انقلاب بیان کرد: سه روز است که از شهادت سردار سلیمانی می‌گذرد و در این سه روز مانند مجنون و شیدا سرگردانم و باور نمی‌کنم که سردار شهید شده است.

اگر بخواهم از قرآن کمک بگیرم و تعبیری که درباره عدم قدرت ما در درک ایشان داردباید آیه و السماء الطارق و ما ادراک ما الطارق را بگویم؛ اما من می‌گویم که "سلیمانی و ما ادارک من سلیمانی؟ "

وی در ادامه گفت: ما نمی‌دانیم که او که بود و چه کرد؟ او اعجوبه انسانی و اسلامی بزرگی در تاریخ سرزمین کشور ما بود. باید قرن‌ها بگذرد تا امثال او در کشور آفریده شود. او مانند سردار جنگل، شهید همت و دیگر اسطوره‌های ملت فردی بزرگ بود که دیگر مثلش میان ما نمی‌آید.

بهمنی درباره اقدام جشنواره فیلم فجر درباره اختصاص جایزه‌ و تندیس شهید سلیمانی اظهار کرد: شنیدم که جشنواره فیلم فجر قرار است تا تندیس شهید سلیمانی را درست کند و در بخشی با این عنوان به فیلم مورد نظر هدیه دهد. واقعاً تعجب می‌کنم که چرا تا زمانی که قهرمان ما زنده است نه از او فیلم می‌سازیم و نه یادی از او می‌کنیم اما وقتی قهرمان ما شهید شد تازه یاد او می‌آفتیم.

سینمای ما شده است سینمای ابتذال و سیاه‌نمایی؛ به‌جای آنکه امثال شهید سلیمانی‌ها روی پرده سینمای کشور باشند، فیلم‌هایی را می‌بینیم که برای آنکه چند میلیارد به جیب سینماگر برود با ابتذال و سطحی‌نگری تماشاگر را سرگرم می‌کند. سینمای ما شرمنده این جمعیت میلیونی است که در سوگ شهید سلیمانی غمدار است.

بازیگر «وصل نیکان» در ادامه بیان کرد: امیدوارم خدا به شهادت ایشان برکت بدهد تا راه درست را درک کنیم و ما هنرمندان در راه هنر و سینما مسیر ایشان را ادامه بدهیم.  حرف‌های زیادی در حوزه مقاومت روی زمین مانده است که باید مسئولین فرهنگی و هنری آن را به منصه ظهور برسانند.

امیدوارم خون ایشان باعث شود که مسیر او در سینما باز شود. تا ابتذال و سطحی‌گری در سینما که ضد فرهنگ ما است از بین برود.

حضور و همکاری او در فیلم‌هایی مانند «۲۳ نفر» «به وقت شام» و... نشان داد که او چقدر نسبت به سینما و فرهنگ مهربان است و همکاری می‌کند. ای کاش تا زمانی که او در حیات بود سینمای ما از کمک‌های او بیشتر استفاده می‌کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.