یکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۶

دبیر ستاد انتخابات مراکز استان‌های رسانه ملی؛

رعایت اصل بی‌طرفی در برنامه‌های با موضوع انتخابات مجلس

نشست خبری سیدعباس فاطمی

سینماپرس: دبیر ستاد انتخابات مراکز استان‌های صداوسیما گفت: برنامه‌های متعدد و متنوعی با موضوع انتخابات مجلس و با رعایت اصل بی طرفی در مراکز تدارک دیده شده است.

به گزارش سینماپرس، عباس فاطمی با اشاره به نقش رسانه ملی در ارائه معیارهای انتخاب اصلح و تاثیر بالای این رسانه بر روی مخاطبان اظهار کرد:دی ماه سال گذشته ستاد انتخابات در معاونت امور استان‌ها تشکیل و نخستین جلسه هم در زمستان سال ۹۷ برگزار شد.

وی از شکل‌گیری اتاق فکری با حضور مدیران معاونت و مدیران خارج از سازمان خبر داد و افزود: در حال حاضر ستادهای انتخابات مراکز استانی رسانه ملی جلسات خود را به صورت منظم برگزار می‌کنند که تعداد آن‌ها به ۳۳۰ مورد رسیده است.

دبیر ستاد انتخابات مراکز استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه ۱۰ جلسه هم در ستاد مرکزی انتخابات با مدیران مراکز برگزار شده خاطرنشان کرد: این مراکز شامل کهکیلویه و بویر احمد، سمنان، خراسان جنوبی، ایلام، مهاباد، کردستان، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، گیلان، مازندران و قزوین هستند.

وی ادامه داد: حدود ۴۰ درصد برنامه‌هایی که در مرحله تبیینی قرار داشتند مورد ارزیابی قرار گرفته است. علاوه بر این پنج روز دیگر وارد مرحله تشریحی می‌شویم که به واسطه زمان کمی که تا انتخابات مانده، برنامه‌های انتخاباتی صریح‌تر و دقیق‌تر خواهند شد و شرایط و مقررات به شکل آشکارتری به مقوله انتخابات مجلس می‌پردازند.

فاطمی با اشاره به تنوع برنامه‌ها با محوریت انتخابات در مراکز گفت: چند دسته برنامه برای مقوله انتخابات پیش‌بینی شده‌اند، از جمله برنامه‌های سیاسی؛ برخی از مراکز برنامه‌های گفتگو محور و چالشی دارند که در این ایام به انتخابات می‌پردازند، همچنین بخش‌های اجتماعی که شامل برنامه‌های روزانه و شبانه می‌شوند، با شیب ملایمی محتوای خود را به سمت و سوی انتخابات می‌برند و به زودی بیش از ۵۰ درصد محتوای این برنامه‌ها به همین مسئله اختصاص پیدا خواهد کرد.

دبیر ستاد انتخابات مراکز استان‌های صدا و سیما تصریح کرد: حجم بسیاری از برنامه‌ها به تولیدات کوتاه در حوزه طنز، دوربین مخفی، تریبون آزاد و میزگردهایی با حضور شرکت‌کنندگان جوان و نوجوان اختصاص دارد، ضمن اینکه در برنامه‌های گروه جوان و نوجوان هم به موضوع رای اولی‌ها اشاره می‌شود و از ضرورت حضور در انتخابات، وظایف نمایندگان، نقش مجلس در اداره کشور، اهمیت رای گیری و ... برای این گروه‌های سنی گفته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه رسانه ملی باید در انتخابات بی طرف باشد، گفت: بی‌طرفی اصل مسلم صدا و سیمای جمهوری اسلامی از گذشته تا امروز بوده و در این دوره هم به شکل مطلق از این اصل پیروی خواهد شد.

فاطمی با بیان اینکه رویکرد دیگر این معاونت، تمرکز بر تحقق مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است عنوان کرد: هیچ جریانی توسط صدا و سیما به مردم تحمیل نخواهد شد، اما شاخص انتخاب خوب به مردم معرفی می‌شود.

وی با اشاره به ملاک‌های نمایندگی مجلس در نظام جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: در آیتم‌هایی که در ۳۳ شبکه تلویزیونی و بیش از ۴۰ شبکه رادیویی تدارک دیده شده است، با مردم گفتگو شده و از زبان آن‌ها به این معیارها خواهیم رسید.

دبیر ستاد انتخابات مراکز استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه برای برنامه‌سازی در حوزه انتخابات ابتدا به آسیب‌شناسی برنامه‌های سال گذشته پرداختیم، افزود: تلاش می‌کنیم ذهن مردم از تفکری که برخی نمایندگان برای کسب رای ایجاد کرده‌اند پاک شود به عبارتی همه اقدامات در این راستا هستند که مردم بدانند جایگاه مجلس بسیار والاست و نماینده اصلح وقتی وارد مجلس شود، به وظایف اساسی خود می‌پردازد.

وی ادامه داد: مدیران ستادی مراکز به نقد برنامه‌های پخش شده می‌پردازند و نقاط ضعف و قوت آن‌ها را پیدا می‌کنند تا اگر برنامه‌ای تاثیرگذاری مناسبی ندارد پخش آن متوقف و برنامه‌ای موثر جایگزین شود. همچنین مجموع اقدامات ستاد انتخابات هر مرکز در قالب فایل‌هایی برای معاونت ارسال می‌شود تا در جلسات به صورت ویدئو کنفرانس به بررسی و تحلیل آن‌ها پرداخته شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.