شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۶

رئیس بسیج رسانه ملی مطرح کرد؛

گردآوری آرشیوهای تصویری سردار سلیمانی در اولویت‌

سردار قاسم سلیمانی

سینماپرس: محمدمهدی رحمتی از جمع‌آوری آرشیو تصویری مرتبط با سردار حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان مهمترین کار این روزها یاد کرد.

به گزارش سینماپرس، محمدمهدی رحمتی رئیس بسیح صداوسیما با اشاره به فعالیت‌های مرکز بسیج نسبت به جمع آوری آرشیوی از تصاویر سردار حاج قاسم سلیمانی به مهر گفت: روز گذشته ۱۳ دی ماه قرارگاهی در مرکز بسیج صداوسیما برای هماهنگی پوشش مراسم‌های مرتبط با سردار حاج قاسم سلیمانی تشکیل شد و اولین کار این قرارگاه جمع آوری آرشیو از همه مراکز و نهادهایی است که می‌توانند داده‌ها و محتوایی از سردار داشته باشند.  

وی ادامه داد: البته از روز گذشته نیروهای حزب الله لبنان و نیروهای سپاه قدس کمک کردند و همچنین از پایگاه‌ها و جاهایی که درباره سردار سلیمانی محصولاتی را ساخته بودند، یاری کردند و این محصولات را به ما رساندند. همچنین بنیاد روایت پنج اثر مستند را ارسال کرده است و خود مرکز بسیج نیز مستندی مصاحبه محور را آماده سازی کرد که با خانواده شهید محرابی درباره سردار سلیمانی گفتگو شده بود.  

تولید و پخش نماهنگ‌های مختلف از شبکه‌های سیما

رحمتی در ادامه گفت: روز گذشته یک نماهنگ قدیمی از سردار در کنداکتور پخش شبکه‌ها قرار گرفت و چند نماهنگ دیگر به تولید رسید که با محوریت صحنه مدال گرفتن سردار و پیام همسرشان پخش شد. همچنین نماهنگ پیام حضرت آقا درباره شهادت حاج قاسم نیز آماده سازی شد. آثاری هم با محور خاطرات ایشان در سپاه ساخته شد و اثری هم توسط دوستان حوزه هنری به تولید رسید و همزمان با تولید این آثار پوشش برنامه‌های زنده را هم داشتیم که پوشش این مراسم امروز هم ادامه دارد و تا پایان ایام سوگواری برگزار می‌شود.  

رئیس مرکز بسیج رسانه ملی تصریح کرد: ما این اتفاق را یک سوگ حماسی می‌دانیم که تا روز چهلم شهادت سردار و همزمان تا بهمن ادامه دارد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات عنوان کرد: بخشی دیگر از فعالیت‌های ما هماهنگی با هنرمندانی مانند حبیب احمدزاده، محمود رضوی و برخی دیگر از هنرمندان است که در این زمینه زحمت کشیدند، بیانیه‌های سینماگران و ورزشکاران تدارک دیده شد و ما برای برای پوشش رسانه‌ای این بیانیه‌ها تلاش کردیم.

ساخت یک برنامه تلویزیونی

رحمتی با اشاره به ساخت یک برنامه گفتگو محور گفت: یک برنامه تلویزیونی با محوریت سردار حاج قاسم سلیمانی در جبهه مقاومت در نظر گرفته شده است؛ یک برنامه ترکیبی که بخشی روایت خاطرات و بخشی معرفی آرمان‌های مقاومت و بخشی بررسی اینده فعالیت‌های مقاومت در کشورهاست. این برنامه شامل موشن گرافی و آیتم‌های مختلف خواهد بود.

وی در پایان عنوان کرد: آنطور که می‌دانید حاج قاسم موافق تصویر نبود و بخشی از کار ما یک پارچه کار کردن تصاویر و داده‌های آرشیوی است، جمع آوری اینها مهمترین کار است چون لازم بود تصاویر خوب و حرفه‌ای از حاج قاسم فراهم کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.