جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

تهیه‌کننده «۲۳نفر» مطرح کرد؛

خاطره فیلمی که «حاج قاسم» کلید زد

فیلم سینمایی «۲۳ نفر» با حضور سردار سلیمانی کلید خورد

سینماپرس: تهیه‌کننده فیلم سینمایی «۲۳ نفر» که سال گذشته با حضور سردار قاسم سلیمانی کلید خورده بود، ضمن اشاره به ابعاد بزرگ شخصیتی این فرمانده جنگ، از دغدغه او نسبت به فراموشی میراث دفاع مقدس گفت.

به گزارش سینماپرس، مجتبی فرآورده تهیه‌کننده فیلم سینمایی «۲۳نفر» به کارگردانی مهدی جعفری که فیلمبرداری آن سال گذشته با حضور سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی کلید خورده بود، درباره دغدغه‌های فرهنگی و هنری سردار سلیمانی به مهر گفت: معمول این است که مردان بزرگ را نمی‌توان با تمام ابعاد وجودی‌شان شناخت. درباره سردار سلیمانی هم فکر می‌کنم هر کسی، بخش اندکی از خصوصیات این مرد بزرگ را دریافته است.

وی افزود: سردار سلیمانی تنها به‌عنوان یک فرمانده نظامی مطرح نبود، او یک جامعه‌شناس بود، یک مرد اهل فکر بود، مستند به تصاویری که بارها از ایشان دیدیم و یا نقل قول کسانی که ارتباط نزدیک‌تری داشتند، ایشان اهل مطالعه بود، رمان‌های روز دنیا را می‌خواند، با ادبیات روز دنیا سروکار داشت. کسی بود که جدای از اینکه از منبع غنی تفکر شیعه تغذیه می‌کرد، با دیگر افکار هم آشنایی کامل داشت.

فرآورده ادامه داد: آنچه برای ما به یادگار ماند، ‌ افتخار بزرگی بود که در زمان آغاز فیلمبرداری فیلم ۲۳ نفر نصیب‌مان شد و این فیلم با حضور ایشان کلید خورد. مناسبتش هم این بود که بچه‌هایی که قرار بود فیلم روایت سرگذشت آن‌ها باشد، در زمان جنگ فرمانده‌شان همین حاج قاسم بود و او بود که اجازه حضور این نوجوانان در میدان جنگ را نمی‌داد و هریک به لطایف‌الحیلی توانستند خود را به میدان جنگ برسانند.

سردار سلیمانی و مهدی جعفری در پشت‌صحنه «۲۳ نفر»

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «۲۳نفر» افزود: حضور حاج قاسم در آغاز فیلمبرداری ۲۳ نفر یکی از نقاط عطفی بود که نه فقط برای فیلم ما که برای کلیت سینمای ایران رقم خورد و به‌واقع گمان نمی‌کردیم با چنین فاصله اندکی و به این زودی ایشان را از دست بدهیم.

فرآورده با اشاره به دغدغه‌ها و اظهارات سردار سلیمانی حین حضور در پشت‌صحنه فیلم «۲۳ نفر» گفت: آنچه به‌صورت ویژه مورد نظرشان بود، ‌ بیشر این بود که آنچه در ۸ سال دفاع مقدس به‌دست آوردیم و امروز تبدیل به گنجینه تاریخی یک ملت شده است را پاس بداریم و تا می‌توانیم در ارائه بخش‌های مهجور و مغفول مانده این دوران قدم برداریم.

تهیه‌کننده فیلم سینمای «ملک سلیمان(ع)» درباره ادای دین سینمای ایران به جایگاه شهید سلیمانی هم تأکید کرد: به نظرم هنوز زود است که سینمای ایران بخواهد به شخصیت ایشان نزدیک شود. همان‌طور که اشاره شد، شخصیت اشخاص بزرگ، ابعاد بسیاری دارد و نمی‌توانیم به راحتی به اوصاف و ابعاد وجودی آن‌ها به‌طور کامل اشراف پیدا کنیم.

وی تأکید کرد: با ضایعه‌ای که امروز در کشور ما و فضای مقاومت در منطقه رقم خورد، باید کمی صبوری کنیم تا بتوانیم به تمامی ابعاد وجودی این مرد بزرگ اشراف پیدا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.