سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱

روی آنتن شبکه‌ چهار؛

بررسی مشکلات محیط‌زیست کوهستان‌ها در «چرخ»

برنامه چرخ

سینماپرس: برنامه «چرخ» امروز سه شنبه ۱۰ دی به محیط‌ زیست کوهستان‌ها می پردازد.

به گزارش سینماپرس، هفتاد و سومین قسمت فصل ششم «چرخ» به موضوع مشکلات محیط‌ زیست کوهستان‌های ایران اختصاص خواهد داشت که این برنامه ساعت ۱۹ امروز، سه‌شنبه ۱۰ دی روی آنتن شبکه‌ چهار خواهد رفت. در این قسمت از برنامه‌ تلویزیونی «چرخ» سیاوش یالپانیان مجری-کارشناس میز طبیعت برنامه با رضوان سلماسی کوهنورد و فعال محیط‌ زیست گفتگو خواهد کرد.

محیط‌زیست کوهستان‌ها زیر ذره‌بین «چرخ»

نقش کوه در ایجاد ابر، پناهگاه زیست‌محیطی برای انواع گیاهان به‌ویژه گیاهان دارویی و گونه‌های مختلف جانوری، محلی برای ذخیره‌ یخچال‌های طبیعی و تامین آب شیرین آشامیدنی نقشی انکارناپذیر است. فرهنگ زیست‌ محیطی کوهستان از جمله مواردی است که باید کوهنوردان به آن توجه داشته باشند.

کوهستان به دلیل وجود منابع کانی، غنی از معادن و سنگ‌های باارزش هستند و افراد سودجو با استخراج‌های غیراصولی و غیرکارشناسی به تخریب آن دامن زده‌اند، به نحوی که برخی از کوه‌ها به مرور ناپدید شده‌اند و دیگر اثری از آنها باقی نمانده است.

در بخش دیگری از این قسمت «چرخ»، مائده‌ گیوه‌چین مهم‌ترین خبرهای روز دنیای دیجیتال را مرور خواهد کرد. گزارش محمدحسین جهان‌پناه از جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی یکی دیگر از بخش‌های هفتاد و سومین قسمت فصل ششم برنامه‌ «چرخ» خواهد بود.

مجله تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌ زبانی ساده و با حضور کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ چهار پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.