سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴

میرباقری مطرح کرد؛

ساختار و قالب مستند کاندید مهمی برای مفاهیم دینی و انقلابی است

مرتضی میر باقری در دیدار رئیس مجلس با رئیس صداوسیما و جمعی از کارگردانان

سینماپرس: معاون سیما گفت: ساختار و قالب مستند از جمله قالب‌هایی است که به دلیل هزینه، تاثیر و چابکی که در آن وجود دارد از کاندیدهای مهم برای جاری بودن پیام‌ها ومعارف مصادیق دین و انقلاب ما است.

به گزارش سینماپرس، دکتر مرتضی میرباقری معاون سیما در مراسم اختتامیه سومین جشنواره تلویزیونی مستند گفت: کشور ما به دلیل دارا بودن از آخرین دین الهی که پر بارترین دین آسمانی و برخوردار از فرهنگ، تمدن، انقلاب عظیم و استثنایی و تجربه ۸ سال دفاع مقدس و در توان آن ایجاد یک جبهه مقاومت منطقه که به منزله موتورمحرک است و عمق رویایی با استکبار جهانی و صهیونیسیم جهانی داریم از فرهنگ و دستاوردهای و میراث بسیار غنی برخوردار است که باید به روش‌های مختلف و ساختارهای مختلف برنامه سازی ما بتوانیم این میراث عظیم را در اختیار تشنگان این حقایق قرار دهیم.

وی ادامه داد: بعد از چهار دهه در تمامی ساختارها در رسانه ملی در طراز بسیار خوبی قرار گرفته ایم، در صنعت سریال سازی، انیمیشن، مستند و برنامه‌های ترکیبی و مسابقات از رشد قابل اعتنایی برخوردار هستیم و فاصله خودمان را با کسانی که در جهان سابقه طولانی‌تر داشته اند خیلی سریعتر طی کرده ایم و از ظرفیت انسانی فوق العاده‌ای برخوردار هستیم و نه تنها در کشور بلکه در منطقه هم چشم اساسی به این دوخته اند.

میرباقری افزود: ساختار و قالب مستند از جمله قالب‌هایی است که به دلیل هزینه، تاثیر و چابکی که در وجود دارد از کاندیدهای مهم برای جاری بودن پیام‌ها ومعارف مصادیق دین و انقلاب ما است.

وی عنوان کرد: در رسانه ملی در زمینه مستند سرمایه گذاری قابل اعتنایی شد و شبکه مستند ایجاد شد که علاوه بر کارهایی که مرکز مستند انجام می‌داد بتواند آنتن هم در اختیار داشته باشد و تمامی شبکه‌های دیگر ما به عنوان اقمار منظومه شبکه مستند در حوزه مستند عملیات انجام می‌دهند و در کنار همدیگر برنامه سازی می‌کنند و در حوزه تامین و پخش برنامه را انجام می‌دهند.

معاون سیما اظهار کرد: خیلی خوشحال هستم که این نکته را عرض کنم که در بین شبکه‌های تخصصی ملی موفق‌ترین و پربیننده‌ترین شبکه، شبکه مستند است و شبکه مستند در عین حال که در زمینه ساختار فیلم و سریال برنامه‌ای ندارد در حوزه ورزش برنامه ندارد که همه این برنامه می‌تواند مخاطب را جذب کند، اما در شبکه مستند چنین ساختاری ندارد و توانسته موفق‌ترین شبکه در جذب مخاطب باشد.

وی افزود: در نظرسنجی اخیر در بین برنامه‌های غیر نمایشی یکی پربیننده‌ترین برنامه شبکه مستند بودو دیگری چهارمین برنامه پربیننده در بین ۲۰ برنامه پربیننده شبکه مستند بود.

میرباقری بیان کرد: خوشبختانه اقبال عمومی مردم فرهیختگان نسبت به این شبکه فراوان است و در نظرسنجی ملی و مرکز تحقیقات انجام داده است در سراسر کشور اولین شبکه‌ای که مردم برای انتخاب برنامه علمی آموزشی تحقیقی انتخاب می‌کنند شبکه مستند است. ما در فیلم و سریال گاهی می بینیم که شبکه سه و گاهی شبکه یک یا شبکه آی فیلم اول هستند، اما در حوزه مستند شبکه مستند شبکه اول است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با حمایت‌هایی رییس رسانه ملی داشتند. عنایت ویژه‌ای به شبکه مستند وجود داشت وما علارغم تمامی مشکلات هر سال۵۰ درصد بودجه شبکه مستند اضافه کردیم و امیدواریم امسال هم محقق شود.

معاون سیما عنوان کرد: در جشنواره مستند برای اینکه کسانی که علاقه داشتند و تلاش‌هایی داشته باشند آنتن در اختیار آن‌ها قرار بگیرد.

وی گفت: علیرغم همه مشکلات در دو جشنواره پیشین با حمایت دوستان در سازمان اوج بود و هنوز هم حامی است و رشد کرده است. ما مسیر را جدی‌تر ادامه خواهیم داد. خوشبختانه امروز در مناسبت‌های مختلف علاوه بر مطالبات برنامه‌های فرهنگی و مناسبتی الان در تمامی مناسبت‌ها یکی از جدی‌ترین مطالبات مردم ساختار و غالب مستند است که این مستندها از عهده پیام‌های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... برمی آید.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.