سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹

رئیس حوزه هنری:

«نگران» ورود پول‌های مشکوک به عرصه هنر هستیم

محسن مومنی‌شریف

سینماپرس: رئیس حوزه هنری با اشاره به نگرانی‌ها به خاطر ورود سرمایه‌های مشکوک به عرصه هنر، گفت: این نگرانی وجود دارد کسانی که منشأ درآمد آن‌ها مشکوک است در قالب پول‌شویی و عناوین دیگر با ورود به عرصه هنر این عرصه را آلوده مقاصد خود قرار می‌دهند.

به گزارش سینماپرس، محسن مؤمنی شریف، رئیس حوزه هنری، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هنر یک ودیعه الهی است که خداوند در وجود انسان قرار داده است از این‌رو هر مفهومی که با بیان هنر ارائه شود تأثیر آنی و ماندگار خواهد داشت.

وی افزود: هنر یک امر فطری است لذا باید برای نهادینه کردن مفاهیم و معارف خود و آشنایی فرزندان خود با تاریخ و ارزش‌های این ملت از هنر استفاده کنیم زیرا هم کسانی که هنر را خلق می‌کند و هم مخاطبان هنر پاک بسیار ارزشمند هستند.

مؤمنی شریف تصریح کرد: یکی از اهداف برگزاری جشنواره‌ها شناسایی استعدادهاست و می‌توان بعد از شناسایی این استعدادها آن‌ها را در سطوح بالاتر دعوت به کار کرد.

وی با بیان اینکه شناسایی و حمایت از استعدادهای استان‌های مختلف بسیار ضروری است، گفت: حوزه هنری وظیفه دارد در این خصوص فعالیت و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع ورود سرمایه‌های مشکوک به حوزه هنر اشاره و عنوان کرد: چندی پیش این مسئله مهم را مطرح کردم که به دنبال آن شاهد ایجاد حساسیت‌هایی در این خصوص هستیم.

رئیس حوزه هنری خاطرنشان کرد: این نگرانی وجود دارد کسانی که منشأ درآمد آن‌ها مشکوک است در قالب پول‌شویی و عناوین دیگر با ورود به عرصه هنر این عرصه را آلوده مقاصد خود قرار می‌دهند.

وی با تأکید بر اینکه نگران هستیم که این عرصه پاک لکه‌دار و آلوده شود، ادامه داد: هنرمندان ما عمدتاً افرادی سالم و ارجمندی هستند لذا وقتی در خدمت سرمایه نامعلومی که منشأ آن مشخص نیست، قرار بگیرند این نگرانی به وجود می‌آید که این پول‌ها در سرنوشت هنر ما تأثیر منفی داشته باشد.

مؤمنی شریف تصریح کرد: نیاز است در وهله نخست خود هنرمندان نسبت به این موضوع حساس باشند چرا که شأن هنرمندان بسیار بالاتر از این است که در خدمت کسانی که نه استعداد هنری و نه سلامت فکری لازم را دارند باشند.

این مسئول تصریح کرد: این افراد گاه به‌واسطه برخی فرصت‌های پیش‌آمده به چنین سرمایه‌ای دست پیداکرده‌اند و اینک پول خردهای جیب خود را در عرصه هنر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

رئیس حوزه هنری در پایان خاطرنشان کرد: در مرحله بعد نیاز است مسئولان و متولیان امر مراقبت‌های لازم را داشته باشند هر چند احساس می‌شود برخورد با این موضوع به یک مطالبه عمومی تبدیل‌شده و حتی قوه قضائیه در برخی از پرونده‌ها نیز ورود پیدا کرده است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.