یکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

شفاف سازی یا فرافکنی؟!/۵

براری: «شفاف سازی» یک شوآف صرف و ابزار جدیدی است که سازمان سینمایی برای ساکت کردن منتقدان ابداع کرده/ باید با هدردهندگان بودجه بیت المال برخورد قضایی شود

اسماعیل براری

سینماپرس: اسماعیل براری تهیه کننده و کارگردان سینما در پی هزینه های نجومی بنیاد سینمایی فارابی برای جشنواره فیلم کودک که با انتقاد گسترده سینماگران و اهالی رسانه روبرو شده گفت: اصولاً پدیده «شفاف سازی» یک شوآف صرف و ابزار جدیدی است که توسط سازمان سینمایی برای ساکت کردن منتقدان ابداع شده و هیچ کارکرد دیگری ندارد. سوأل بنده از مسئولان سینمایی این است که این نمایش بزرگ در حال اجرا که عنوانش شفاف سازی است تاکنون چه فایده ای داشته و چه دردی را از سینما درمان کرده و جلوی کدامیک از بریزبپاش های نجومی مدیران را گرفته است؟

کارگردان فیلم سینمایی «شهر در دست بچه ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این شفاف سازی ها در حالی صورت می گیرد که چندین میلیارد تومان از بودجه بیت المال هر چند وقت یک بار صرف کارهای بیهوده می شود. همه ما به این نتیجه رسیده ایم که این شوآف هم قادر به نگه داشتن بدنه رو به سرازیری سینمای ایران نبوده و نیست. بنده معتقدم نباید به مسأله شفاف سازی به عنوان یک حرف و پدیده جدی نگاه شود و انتظار اتفاق خوب از این جریان داشته باشیم.

این کارگردان با بیان اینکه باید با هدردهندگان بودجه بیت المال برخورد قضایی شود تصریح کرد: هروقت مدیر جشنواره را به دادگاه احضار کردند و با دست های بسته از او حساب پس کشیدند بنده نوعی می فهمم در کشور عزمی جدی برای جلوگیری از فساد وجود دارد در غیر این صورت همه چیز تنها یک شوخی است و بس! یک شوخی که به صورت جدی و بسیار پرطمطراق بیان می شود.

براری تأکید کرد: اگر مسأله شفاف سازی دغدغه ای جدی بود حداقل امسال که قرار بود همه چیز شفاف ارائه شود، آقایان قادر بودند از سرعت این بدنه رو به سرازیری جلوگیری کنند در حالی که ما شاهد سرعت گرفتن بدنه در این سرازیری هستیم!

وی در پایان این گفتگو یادآور شد: بنده ۱۲ سال قبل مقاله ای تحت عنوان «جشنواره سینمای کودک چه فایده ای دارد؟» نوشتم که هنوز بعد از گذشت این همه سال مطالبش به روز است و مورد استفاده کارشناسان قرار می گیرد. ای کاش اهتمامی برای پایان دادن به این اوضاع و احوال نابسامان و این خرج کردهای بیهوده و هنگفت وجود داشت!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.