جمعه ۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۸

حبیب اسماعیلی؛

سرگروه یک نفره برای اکران سینما مضر است

حبیب اسماعیلی در نشست خبری فیلم سینمایی «شیفت شب»

سینماپرس: حبیب اسماعیلی با بیان اینکه هنوز فیلم سوزی صورت می گیرد گفت: سینما پس از گذشت ۴۰ سال هنوز قانونی برای اکران ندارد.

به گزارش سینماپرس، حبیب اسماعیلی تهیه کننده سینما در گفتگو با شهر فرنگ گفت: می توان تا عید سال جدید به تدوین یک آیین نامه اکران اقدام کرد تا «فیلم سوزی» صورت نگیرد.

اسماعیلی افزود: تا زمانی که آئین نامه مشخصی تدوین نشود و ذینفعان تصمیم بگیرند، فیلم سوزی ادامه می یابد.

تهیه کننده  «بازجویی یک جنایت» گفت: انحصارگرایی، تک سینمایی ومشکل سرگروهها از جمله مشکلاتی است که سینمای خصوصی را از بین می برد.

اسماعیلی درباره شرایط اکران گفت و مشکل اصلی را در سرگروههای اکران دانست و افزود: سرگروه یک نفره را برای اکران سینما مضر دانست.

او افزود: وقتی انتخاب فیلم برای اکران در اختیار یک سینما یا سرگروه تک نفره قرار می گیرد طبیعی است که او فیلم خودش را انتخاب می کند و بقیه در این انحصار لِه می شوند.

حبیب اسماعیلی با اشاره به اینکه ایام عید بهترین زمان اکران فیلم است، گفت: چون آیین نامه درستی نداریم، بهترین زمان فیلم به اکران فیلم های خودی ها اختصاص می یابد.

او به بی عدالتی در اکران و تقسیم بندی ها اشاره کرد و گفت: تقسیم بندی زمان اکران به شورای صنفی مرتبط است که باید عدالت را رعایت کند. آیین نامه ی اکران را باید کارشناسانی تدوین کنند که ذی نفع نباشند.

اسماعیلی گفت: کسی که خودش ذی نفع است، اجازه داوری ندارد، اما در سینمای ما کسانی درباره اکران فیلم ها تصمیم می گیرند که خودشان فیلم آماده اکران دارند.

مسعود ردایی تهیه کننده سینما با تایید اینکه درباره اکران فیلم انحصارگرایی صورت گرفته است، گفت: در این حالت به گروههایی که مستقل اقدام به فیلم سازی می کنند ظلم می شود.

تهیه کننده مالاریا  افزود: پس از گذشت کلّی مشقت برای ساخت فیلم، پخش آن در گلوگاه اکران در صف انتظار می ماند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.