شنبه ۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵

در برنامه «خنیاگران»؛

رادیو فرهنگ میزبان همسر زنده یاد دهلوی می‌شود

رادیو فرهنگ

سینماپرس: شنبه دوم آذر ماه سوسن اصلانی همسر زنده یاد حسین دهلوی مهمان برنامه «خنیاگران» می شود که به موضوع بررسی آثار مکتوب استاد دهلوی اختصاص دارد.

به گزارش سینماپرس، آثار مکتوب زنده یاد حسین دهلوی در گفتگو با سوسن اصلانی همسر آن استاد فقید در برنامه «خنیاگران» شنبه ۲ آذر بررسی می شود.

حسین دهلوی موسیقی‌دان، ‌آهنگساز و رهبر ارکستر علاوه بر نواختن سازهای مختلف و رهبری ارکستر، کتاب‌هایی نیز در حوزه موسیقی تالیف کرده است که از جمله آن می‌توان به «آموزش تمبک»، «شراب عشق: برای آواز و ارکستر مضرابی»، «فانتزی برای تار و ارکستر» و «پیوند شعر و موسیقی آوازی» اشاره کرد که جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی در بخش هنر را به خود اختصاص داد، این کتاب حاصل بیش از ۴۰ سال تجربه دهلوی در تلفیق موسیقی با شعر ایرانی است که به شیوه‌ای علمی و متدیک فرایند کار را توضیح می‌دهد.

برنامه «خنیاگران» کاری از گروه کتاب رادیو فرهنگ است که پژوهش های مکتوبی را که در حوزه موسیقی صورت گرفته است، معرفی می کند. این برنامه با حمایت معنوی موزه موسیقی تهیه و تدوین می شود.

«خنیاگران» با اجرای بردیا حسام، تهیه کنندگی فریده گودرزی و با مشاوره از زهرا حبیبی زاد هر شنبه ساعت ۲۰:۳۰ روی موج اف ام ریف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.