جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۵

ناکارآمدی سامانه «بیمانو»؛

بدقولی و تاخیر زمانی در بازپرداخت‌ها

حجت قاسم‌زاده اصل

سینماپرس: حجت قاسم‌زاده اصل نایب رییس کانون فیلمنامه نویسان درباره مسایل پیش آمده در صندوق اعتباری هنر و بیمه هنرمندان توضیح داد.

به گزارش سینماپرس، حجت قاسم‌زاده اصل نویسنده، کارگردان و نایب رییس کانون فیلمنامه‌نویسان سینمای ایران درباره مسایل پیش آمده درباره صندوق اعتباری هنر و اعتراض صنوف سینمایی به عملکرد آن در زمینه بیمه به صبا گفت: بدقولی و تاخیر زمانی در بازپرداخت‌ها وجود داشته است و حتی در صحبت با تعدادی از دوستان متوجه شدیم که برخی از پارسال نیز طلبکار هستند.

وی درباره توضیح منصور وحیدی‌فر معاون اعضای صندوق اعتباری هنر که «تنها تعویق یک ماه تا یک ماه و نیم پرداخت بیمه تکمیلی اعتراض برخی صنوف را به همراه داشته است» تاکید کرد: اینکه می‌گویند تنها یک ماه یا یک ماه و نیم پرداخت بیمه تکمیلی به تعویق افتاده صرفا کوچک کردن ماجرا است. چرا باید همچین اتفاقی بیفتد؟ خود این حرف یعنی پذیرش ناکارآمدی، غیر از این است؟ یک ماه و نیم یعنی چهل و پنج روز از عمر آدم و این کم نیست.

نایب رییس کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران درباره میزان خسارت بیان کرد: کم یا زیاد بودن خسارت مهم نیست، مهم این است که نزدیک به دو ماه قطع بوده و ما نگران کسانی هستیم که در نبود بیمه توان انجام کارهای پزشکی خود را ندارند. در تمامی صنف‌ها افراد مُسن حضور دارند که وقتی بیمه داشته باشند آزمایش و کارهای خود را انجام می‌دهند و در غیر این صورت باید منتظر بمانند تا وضعیت بیمه‌شان درست شود. شرایط و وضعیت امسال کشور با توجه به فشارها و تحریم‌ها سخت‌تر از سال گذشته شده است و طبیعتا همه باید به همدیگر کمک کنیم و باید رسیدگی‌ها در تمامی موارد بیشتر باشد.

قاسم‌زاده اصل در پایان درباره کوتاهی‌های انجام شده توضیح داد: پارسال سرویس‌دهی بهتر از امسال بود و رضایت موجود باعث تمدید قرارداد شد اما امسال مشکلاتی وجود دارد که حاد شده‌اند. یکی از آن‌ها سامانه «بیمانو» است که کار را سخت‌تر کرده است. خود سامانه و نحوه فعالیت آن هر دو مشکل دارند به صورتی که ابتدا باید در سامانه ثبت بشود و بعد از چند هفته در صورت قبول شدن باید به پست بروید و مدارک را پست کنید و اگر قبول نشود باید از اول کارهای ثبت در سامانه را انجام بدهید که این حداقل یک پروسه دو ماهه خواهد بود. تکنولوژی باید در مسیر کمک دادن قرار بگیرد نه اینکه شرایط را پیچیده‌تر و سخت‌تر بکند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.