جمعه ۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴

بزرگ‌ترین حامی سینمای شبه‌روشنفکری در ایران:

سینمای ما در روشنفکری هم مبتذل شد

محمد بهشتی

سینماپرس: وقتی فضای مبتذل سینمای کنونی صدای مدیر بنیاد سینمایی فارابی در دهه ۶۰ و اوائل دهه ۷۰ که از وی به عنوان بزرگ‌ترین حامی سینمای شبه روشنفکری پس از انقلاب یاد می‌شود در می آورد: سینمای ما در روشنفکری هم مبتذل شد!

به گزارش سینماپرس، سیدمحمد بهشتی در مصاحبه با شرق، درباره فیلم‌های به اصطلاح اجتماعی و شبه‌روشنفکرانه، تصریح کرد: فکر می‌کنند هر چه ناخن روی شیشه بکشند، چون از مخاطب واکنش می‌بینند، پس موثر است. سینمای ما در روشنفکری هم مبتذل شد!

وی در بخش دیگری اظهار داشت: در مراسم اکادمی سینما یک سری از بزرگان سینما حضور داشتند و ما درباره نسبت فرهنگ و سینما صحبت کردیم و اینکه خوب است سینما به فرهنگ و اندیشه جدی‌تر نگاه کند و با اهل فرهنگ حشر و نشر بیشتری داشته باشند. همه آن بزرگان می‌گفتند مشکل ما «تراولینگ» است، و الا مسئله تفکر و اندیشه نداریم! مصداق آن، مثلی است که می‌گویند کسی در حالت دمر آب می‌خورد، به او گفتند این طور نخور، عقلت کم می‌شود. گفت عقل چیست؟ گفتند بخور.
بهشتی همچنین به افتادن سینما به ورطه ابتذال از آغاز دولت اصلاحات اعتراف کرد گفت: در ۲۰ سال اخیر متأسفانه شاهد هستیم که دوباره حاشیه و متن جا به جا شده! یعنی سینمای مبتذل به متن آمده و سینمای اصیل باز به حاشیه رفته است.
وی همچنین درباره چهره‌های مشهور و به اصطلاح «سلبریتی‌ها» نیز تصریح کرد: اگر بخواهیم کاری کنیم که حال سینما خوب شود باید مدتی این خانم‌ها و آقایان به اصطلاح بازیگر به مرخصی بروند. مدتی استراحت کنند، مشغول مطالعه شوند و...

*کیهان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.