سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

کارگردان نمایش بیان کرد:

«خاطرات فیات» در راستای تحقق بخشی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است

نمایش خاطرات فیات

سینماپرس: محمد لارتی کارگردان «خاطرات فیات، تابستان ۵۹» با اشاره به اینکه این نمایش در جهت عبرت‌آموزی مخاطبان از اتفاقات اوایل انقلاب تولید شده است درباره دیگر ویژگی‌های این اثر نمایشی سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، محمد لارتی کارگردان نمایش «خاطرات فیات، تابستان ۵۹» که این روزها در تماشاخانه «مهر» حوزه هنری روی صحنه است درباره مضمون این اثر نمایشی به مهر گفت: این نمایش نوشته کامران شهلایی و برگرفته از اتفاقی تاریخی است که اواخر دهه ۵۰ رخ داده است. این نمایش ماجرای کودتای نوژه در سال ۵۹ را در قالب اتفاقی دراماتیک، عاشقانه و سیاسی به تصویر می‌کشد.

وی ادامه داد: تم اصلی این اثر نمایشی درباره انتخاب‌هایی است که منجر به نتایجی خواهد شد که در سرنوشت فرد و جامعه تاثیرگذار است. این نمایش درباره افرادی است که در موقعیت‌هایی باید دست به انتخاب بزنند و وارد فاز تازه‌ای از زندگی‌شان شوند. مساله عبرت‌آموزی از تاریخ و آنچه پیشینیان در دهه‌های اول انقلاب تجربه کردند در این نمایش مورد توجه قرار دارد و تلاش شده مخاطبان با دیدن این اثر نمایشی بتوانند از تجربیات گذشته درس بگیرند.

لارتی درباره ویژگی های نمایش بیان کرد: این نمایش روایتی غیرخطی و مینیمال از زندگی یکی از خلبانانی است که در این اتفاق حضور داشته و داستان نمایش از اینجا آغاز می‌شود که او و همراهانش می خواهند با یک فیات به سمت مرز ماکو فرار کنند و بیشتر اتفاقات نمایش نیز در ماشین رخ می دهد. نمایش از فضای طنز کم‌رنگی نیز برخوردار است تا مخاطب بتواند بیشتر با اثر همراه شود.

این کارگردان تئاتر با اشاره به توجه این اثر به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب توضیح داد: نمایش «خاطرات فیات، تابستان ۵۹» در راستای تحقق بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است که در بخشی از آن رهبر انقلاب بر این نکته تاکید داشتند که ما باید برای نسل جدید برنامه داشته باشیم تا حقایق انقلاب و تاریخ معاصر را برای آن‌ها بازنمایی کنیم و آن‌ها بتوانند از اتفاقات گذشته عبرت بگیرند.

وی در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: این نمایش در جهت عبرت‌آموزی و تجربه‌اندوزی از تاریخ معاصر و اتفاقات دهه اول و دوم و سوم انقلاب اسلامی روی صحنه می‌رود که امیدوارم بتواند مخاطبان را از رخدادهای گذشته آگاه کند.

مریم عطیه میرزایی، فرزاد آیتی، سیامک زین الدینی بازیگران این اثر نمایشی هستند که تا ۱۹ مهرماه ساعت ۱۹:۱۵ در حوزه هنری روی صحنه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.