دوشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵

حمیدرضا قطبی:

ایجاد شرایط برای فیلم‌سازی مستقل روی سینمای کودک و سینمای اجتماعی تأثیرگذار است

حمیدرضا قطبی در نشست خبری فیلم سینمایی«جامه دران»

سینماپرس: کارگردان فیلم سینمایی «قطار آن شب» معتقد است باید رابطه میان دانشگاه و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنده و پویا باشد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «قطار آن شب» از جمله آثاری است که در هفته ملی کودک و در قالب «هفته سینمای کودک» نمایش داده می‌شود.

حمیدرضا قطبی کارگردان این اثر سینمایی درباره این اقدام کانون در نمایش‌دادن فیلم‌های کودک و نوجوان، اظهار کرد: این اقدام زمانی تأثیرگذار می‌شود که تبلیغات خوبی هم برای آن انجام و کارشناسان نیز در نمایش فیلم‌ها حضور داشته باشند زیرا ایجاد حساسیت کرده و توجه را به این برنامه جلب می‌کند.

وی با اشاره به این‌که از ۱۵ سالگی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور داشته و با کانون بزرگ شده‌ام، یادآور شد: خاطرم هست که ارتباط میان دانشگاه و کانون زنده و پویا بود و ما از طریق کانون انیمیشن، سینما و تئاتر را با حضور متخصصان امر که از بدنه دانشگاهی بودند و به عنوان مربی کانون حضور داشتند، یاد گرفتیم. ای کاش همچنان رابطه میان دانشگاه و کانون زنده و پویا باشد.

قطبی درباره جایگاه سینمای کودک و نوجوان در حال حاضر، تأکید کرد: اگر به سینما اهمیت داده شود، به سینمای کودک و نوجوان هم اهمیت داده می‌شود. مطمئنا وقتی زنده‌یاد عباس کیارستمی می‌خواست فیلم «خانه دوست کجاست» را بسازد به این فکر نبود که فیلمی برای کودک و نوجوان بسازد، بلکه نگاهش به سینما و فیلم‌سازی بود.

کارگردان فیلم «قطار آن شب» در ادامه سخنان خود بیان کرد: اگر شرایط برای فیلم‌سازی مستقل به خوبی فراهم شود روی سینمای کودک و سینمای اجتماعی ما تأثیرگذار خواهد بود. شاهدیم که وقتی رویکردمان به سینمای مستقل و هنر و تجربه بیشتر می‌شود، فیلم‌های اجتماعی و فیلم‌های کودک و نوجوان بهتری تولید می‌شود.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در نیمه دوم دهه اخیر شاهد اتفاق‌های خوبی در سینمای مستقل و همچنین سینمای کودک و نوجوان هستیم که به دلیل رویکردمان به سمت سینمای مستقل است.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۳ تا ۱۹ مهر ۱۳۹۸ با شعار «آینده ساختنی است» در سراسر کشور در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.