شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲

از سوی محمد مهدی قاسمی؛

اولویت‌های سلامت در رسانه ملی ابلاغ شد

رسانه ملی-تلویزیون

سینماپرس: رئیس شورای سیاست گذاری سلامت با اعلام اولویت‌های برنامه سازی سلامت در رسانه ملی از هدف گذاری تولیدات سلامت محور خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی قاسمی رئیس شورای سیاست گذاری سلامت با اعلام اولویت‌های برنامه سازی در حوزه سلامت، هدف اصلی سیاست‌های این شورا را تبیین سبک زندگی سالم مبتنی بر الگوی زندگی اسلامی ـ ایرانی دانست و گفت: توانمندسازی مردم در مراقبت از سلامت خود، خانواده و جامعه مهمترین استراتژی رسانه است.

وی ادامه داد: در بحث آموزش فردی کاهش مصرف نمک، شکر و روغن از یک سو و تشویق به افزایش حرکات بدنی و تحرک فیزیکی از سوی دیگر در دستور کار برنامه سازان قرار دارد؛ مدیریت استرس و خشم و افزایش گفت و گو و روابط بین فردی موضوع دیگری است که در بهداشت فردی باید به آن توجه شود.

رئیس شورای سیاست گذاری سلامت با اشاره به وظیفه رسانه در زمینه ترویج خانواده سالم تاکید کرد: خانواده به عنوان مهمترین رکن هر جامعه پایدار نیازمند آگاهی دهی و آموزش‌های ساختاری است. به همین دلیل برنامه سازان موظفند در زمینه ترویج ازدواج به هنگام، آسان، آگاهانه و پایدار تلاش مضاعفی داشته باشند. تاکید بر فرزندآوری به هنگام و سالم از دیگر موکدات به عوامل تولید در شبکه‌های مختلف به شمار می‌رود.

وی خودمراقبتی را از مهمترین اهداف سلامت در رسانه ملی توصیف کرد و گفت: رانندگی ایمن، پرهیز از مصرف دخانیات، الکل و مواد مخدر و روان گردان موضوع دیگری است که باید در برنامه سازی‌ها به آن اشاره شود.

 قاسمی همچنین توجه به محیط زیست را بخشی جدانشدنی از زندگی فردی و اجتماعی دانست و گفت: آموزش حفاظت از محیط زیست و مدیریت پسماندها و استفاده بهینه از منابع طبیعی نیز در بالا بردن سطح بهداشت جامعه تاثیری به سزادارد؛ برنامه سازان به خصوص در حوزه مستندسازی می‌توانند گام‌های بلندی در این زمینه بردارند.

وی تشویق مردم به کسب اطلاعات سلامت و آشنایی با راهنماهای خود مراقبتی را از دیگر موضوعاتی خواند که برنامه سازان باید به آن توجه کنند و ادامه داد: تشویق مردم به انجام مشاوره‌های بهداشتی و روان شناختی، مراجعه منظم به پزشک خانواده و مشارکت در برنامه‌های داوطلبانه برای ارتقای سلامت از دیگر توصیه‌های شورا به برنامه سازان است.

رئیس شواری سیاست گذاری سلامت رسانه ملی آشنا سازی مردم با مهارت‌های زندگی را از وظایف اصلی صدا و سیمای جمهوری اسلامی دانست و افزود: آشنا کردن افراد با منشور حقوق و بیمار با تاکید بر حفظ حرمت رابطه پزشک و بیمار و آشنا کردن مردم و مسئولان به نیاز سالمندان از دیگر مواردی است که باید در برنامه‌های رسانه بر آن تاکید شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.