چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶

پیچیدگی قاچاق فیلم در ایران؛

آیا سازندگان فیلم مبتذل، عامل قاچاق آن هستند؟

حلقه فیلم

سینماپرس: انتشار نسخه غیرقانونی یک فیلم مبتذل که اوایل سال جاری پس از مدتی اکران از ادامه نمایش بازماند، باز هم نشان داد که ماجرای قاچاق فیلم در ایران، دچار چه پیچیدگی‌هایی است!

به گزارش سینماپرس، با غفلت مراکز نظارتی سازمان سینمایی، فیلمی ‌در بهار امسال روی پرده رفت که پس از مدتی مشخص شد آنچه اکران شده با نسخه‌ای که مجوز گرفته، متفاوت است.

در نتیجه، وزارت ارشاد از ادامه اکران این فیلم جلوگیری کرد. این فیلم مدتی است که بطور غیرقانونی و قاچاقی، در فضای مجازی منتشر شده است. اما نامه‌ای که کارگردان این فیلم درباره قاچاق شدن آن، خطاب به رئیس سازمان سینمایی نوشته، این مسئله را قابل تأمل کرده است!

او در نامه‌اش نوشته که این فیلم توسط شورای نمایش خانگی، بازبینی شده و با انجام اصلاحات، مجوز توزیع گرفته، اما به دستور رئیس سازمان سینمایی، جلوی توزیع آن گرفته شده است. روال معمول این است که سازندگان فیلم‌های قاچاق‌شده، به سرعت فیلم خود را در نمایش خانگی توزیع می‌کنند، تا مخاطب نسخه اصلی را ببیند و ضرر کمتری متحمل شوند. معمولا سازمان سینمایی هم در این مرحله، همراهی می‌کند و سریع مجوزها را صادر می‌کند.

حالا اگر سازمان سینمایی مجوز نمایش خانگی یک فیلم را صادر نکرد، تیم تولید با درز دادن فیلم در فضای مجازی، می‌تواند سازمان سینمایی را تحت فشار بگذارد تا سریع‌تر مجوز بدهد. اطلاعات موثق حاکی از آن است که عوامل متخلف این فیلم سخیف، در پی فضاسازی برای اخذ مجوز نمایش خانگی هستند و برای همین هم ماجرای انتشار نسخه قاچاق فیلم توسط اهالی سینما و رسانه، جدی گرفته نشد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.