دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳

روی موج رادیو نمایش؛

آموزش نمایشنامه‌نویسی در «ردپای قلم»

رادیو نمایش

سینماپرس: ژاله محمدعلی تهیه کننده برنامه رادیویی «رد پای قلم» از تدریس نمایشنامه نویسی در یکی از بخش های این برنامه خبر داد.

به گزارش سینماپرس، علاقه مندان به نمایشنامه نویسی می توانند با شنیدن برنامه رادیویی «ردپای قلم»، نمایشنامه نویسی را با آموزش ایوب آقاخانی در رادیو نمایش بیاموزند.

ژاله محمدعلی تهیه کننده برنامه رادیویی «ردپای قلم» ضمن اعلام این مطلب گفت: برنامه «رد پای قلم» شامل چندین پخش است که در بخش «از ایده تا متن» آن ایوب آقاخانی، نمایشنامه نویسی را برای مخاطبان رادیو تدریس می کند.

وی افزود: همچنین در بخش «کانون نمایشنامه نویسان خانه تاتر» اتفاقاتی که در طول هفته در هیات مدیره کانون نمایشنامه نویسان رخ می دهد، مورد بررسی قرار می گیرد که این هفته سه شنبه نهم مهرماه با سلما سلامتی سخنگوی کانون نمایشنامه نویسان خانه تئاتر درباره فراخوان نهمین جایزه ادبیات نمایشی گفتگو خواهد شد.

تهیه کننده «ردپای قلم» درباره بخش «نمایشنامه هفته» که با اجرای ایوب آقاخانی روی آنتن می رود، مطرح کرد: هر هفته یک نمایشنامه نقد خواهد شد که بخش کوتاهی از آن نمایشنامه توسط بهناز بستان دوست خوانش می شود و این هفته به نمایشنامه «عاشقانه ای نه چندان آرام با مادام بوآری در همین حوالی» به نویسندگی سپهر دادمان اختصاص دارد.  

محمدعلی در پایان گفت: در بخش «تمرین هفته» به یک نمایشنامه رادیویی می پردازیم و با کارگردان آن گفتگو می کنیم و این هفته به نمایشنامه «تغییر» از اکبر خردچشم اختصاص دارد. بخش «با درام نویسان بزرگ جهان» نیز هر هفته به زندگی و آثار یکی از درام نویسان بزرگ جهان می پردازد.

برنامه «ردپای قلم» به تهیه کنندگی ژاله محمدعلی، سه شنبه ها ساعت ۲۱:۰۰ از رادیو نمایش پخش می شود که نگاهی به حوزه ادبیات نمایشی در ایران و جهان دارد.

علاقه مندان می توانند برنامه های رادیو نمایش را بر روی موج اف ام ردیف ۵/۱۰۷ مگاهرتز بشنوند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.