شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

علی دارابی خبر داد؛

شبکه‌های استانی، راهپیمایی «اربعین» را پوشش می‌دهند

علی دارابی

سینماپرس: علی دارابی در دیدار با استاندار کرمانشاه بر پوشش رسانه‌ای شبکه‌های استانی صداوسیما در پیاده‌روی اربعین تأکید کرد.

به گزارش سینماپرس، استاندار کرمانشاه با علی دارابی در دفتر معاون امور استان‌ها دیدار و گفت‌وگو کرد.

هوشنگ بازوند در این دیدار با اشاره به اهمیت استان‌های مرزی در مسئله پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: مرز خسروی در استان کرمانشاه امسال بازگشایی شد و پس از سال‌ها مردم برای زیارت عتبات عالیات از این مرز خارج می‌شوند.

وی افزود: مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه یکی از پایانه‌های رسمی و بین‌المللی غربی ایران و نزدیک‌ترین نقطه از ایران به بغداد، کربلا، کاظمین و سامرا است که این مرز رسمی تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و ارتباط زمینی ایران و بخش عربی عراق توسط این مرز برقرار است.

بازوند تصریح کرد: معاونت امور استان‌ها با راه‌اندازی قرارگاه رسانه‌ای پیاده‌روی اربعین، به‌خوبی از این ظرفیت بهره برده و گروه‌های برنامه‌ساز به‌همت صداوسیمای مرکز کرمانشاه از مدت‌ها پیش کار خود را شروع کرده‌اند. استانداری کرمانشاه و تمامی نهادها و دستگاه‌های استان نیز آماده خدمت‌رسانی به زائران حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) هستند.

معاون استان‌های سازمان صداوسیما نیز ضمن تمجید از فعالیت صداوسیمای مراکز استان‌های غربی کشور به‌ویژه استان‌های مرزی در ایام اربعین سال‌های گذشته گفت: مراکز استانی رسانه ملی دارای ظرفیت‌های گوناگونی هستند که از جمله آنها می‌توان به استفاده از پتانسیل خرده‌فرهنگ‌ها و آیین‌های سنتی در سوگواری ایام محرم و صفر به‌ویژه اربعین حسینی اشاره کرد.

وی افزود: معاونت امور استان‌های صداوسیما برنامه‌های ویژه‌ای برای اربعین امسال تدارک دیده که با محور شبکه‌های استانی به‌ویژه مراکز استان‌های مرزی کشورمان که محل تردد زائران حسینی است، اجرایی می‌شود.

دارابی با اشاره به راه‌اندازی قرارگاه‌های رسانه‌ای پیاده‌روی اربعین در غرب کشور تصریح کرد: علاوه بر پوشش این اجتماع بزرگ حسینی، برنامه‌های مختلفی در ساختارها و قالب‌های برنامه‌سازی برای مخاطبان تهیه و پخش می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.